احتمال کشتار حیوانات باغ‌وحش خارکیف در صورت رها شدن از قفس

مالک باغ‌وحش: قفس‌ها به‌شدت آسیب دیده‌اند

صاحب باغ وحش شهر جنگ‌زده خارکیف اوکراین تصمیمی دلخراش گرفته است؛ اینکه تمام حیوانات بزرگ از جمله ببرها و شیرها را از بین ببرد.

اگرچه چندین حیوان در اکوپارک (پارک محیطی) فلدمن از بمباران بی‌وقفه نیروهای روسی ظرف مدت بیش از پنج هفته جان سالم به در برده‌اند، ویران شدن این مرکز به خطر رها شدن این شکارچی‌ها در شهر می‌انجامد.

او می‌گوید حیواناتی که جان سالم به در بردند، ممکن است هر زمانی فرار کنند و باید نابود شوند؛ هرچند کمابیش امیدوار است برخی از گربه‌سانان بزرگ جوان نجات یابند و به مکان دیگری منتقل شوند.

الکساندر فلدمن، مالک باغ‌وحش، در ویدیویی که در فیس‌بوک منتشر کرد، گفت: «اکوپارک فلدمن دیگر وجود ندارد. قفس‌ها ویران شده‌اند، کل زیرساخت‌ها ویران شده‌اند.»

او هشدار داد که قفس‌ها به‌شدت آسیب دیده‌اند و احتمال می‌رود حیوانات از جمله گربه‌سانان بزرگ به خیابان‌ها وارد شوند. فلدمن گفت که این «معجزه» است که ببرها و شیرها با آنکه قفسشان  نابود شد، هنوز زنده‌اند.

اخبار تلخ‌تر؛ بمباران اوکراین اکوپارک خارکیف را ویران کرد.

صاحب این پارک می‌گوید اگر تا پایان امروز (وسیله) نقل‌وانتقال مناسبی نیابد، شیرها و ببرها را از بین می‌برد. آن‌ها ترسیده‌اند و پریشان‌اند. نمی‌توانم بگذارم در مناطق مسکونی آزاد بچرخند.

او گفت: «تا امشب تصمیم خواهم گرفت؛ یا همه آن‌ها را نابود کنیم یا آن‌ها را به جای دیگری منتقل کنیم... شاید توله‌‌پلنگ‌ها و توله یوزپلنگ‌ها را نجات بدهیم، اما احتمالا تمام حیوانات بالغ را خلاص می‌کنیم.»

صاحب باغ‌ وحش گفت که تیم باغ وحش سعی دارد در منطقه چوتوو راهی برای نجات حیوانات بیابد. در توضیح این ویدیو نوشته شده است: «اگر موفق نشوند، تنها چاره‌ای که برایمان می‌ماند این است که این شکارچی‌ها را خواب کنیم. صحبت درباره این موضوع به‌شدت دردناک است، اما اکنون اولویت اصلی جان مردم است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا به گزارش‌ها، سه نفر از کارکنان در تلاش برای غذا دادن به این حیوان‌ها کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

این کارکنان نخستین بار از شروع جنگ، در ۴ مارس، توانستند شامپانزه‌ها و اورانگوتان‌ها را ببینند. بر اساس گزارش‌ها، میمون‌ها کنار باغ وحش خارکیف پناه گرفته بودند.

در ساعات اولیه روز سه‌شنبه، مردی تنها خانواده تاپیرها (پستانداران خوک‌مانند) و هشت کانگورو اوکراین را از اکوپارک فلدمن که به دلیل گلوله‌باران روسیه آتش گرفته بود، نجات داد.

یک خانواده تاپیر از گلوله‌باران در خارکیف تخلیه شدند.

الکساندر فلدمن، بنیان‌گذار اکوپارک گفت: «دالما، پینتو و دالی از منطقه خطر خارج شدند و به منطقه پولتاوا که یک سرپناه موقت برایشان آماده شده، منتقل شدند.»

در این حال، بیش از یک ماه پس از تهاجم بی‌دلیل روسیه، ایالات متحده آمریکا و متحدانش آماده می‌شوند تا به دلیل کشتار غیرنظامیان در بوچا، تحریم‌های جدیدی علیه مسکو اعمال کنند.

ایندیپندنت در به راه انداختن پویش‌های ویژه حقوق آسیب‌پذیرترین افراد سابقه پرافتخاری دارد، ما اولین بار پویش استقبال از پناهندگان را در زمان جنگ سوریه در سال ۲۰۱۵ اجرا کردیم. اکنون که پویش خود را تجدید کرده و این طومار را در پی گسترش بحران اوکراین آغاز می‌کنیم، از دولت می‌خواهیم بیشتر و سریع‌تر پیش برود تا مطمئن شویم کمک‌ها به مقصد رسیده است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پویش استقبال از پناهندگان ما اینجا را کلیک کنید. برای امضای طومار اینجا را کلیک کنید. اگر مایل‌اید به کمک مالی کنید لطفا اینجا را کلیک کنید و به صفحه گوفاندمی بروید. 

© The Independent

بیشتر از جهان