مرد آلمانی ۹۰ بار واکسن کرونا زد تا گواهی آنها را بفروشد

تاثیر منفی دریافت واکسن‌های مختلف بر سلامت این مرد آلمانی بلافاصله مشخص نمی‌شود

مرد آلمانی حدود ۹۰ بار واکسن کرونا تزریق کرد-John MACDOUGALL / AFP

مردی آلمانی متهم شد که حدود ۹۰ بار خود را دربرابر کووید-۱۹ واکسینه کرد تا بتواند گواهی‌های واکسیناسیون جعلی که شماره‌های سری واکسن واقعی داشتند به افراد مخالف واکسیناسیون بفروشد.

این مرد ۶۰ ساله اهل ماگدبورگ از (شهرهای) مرکز آلمان، ظرف چند ماه، نزدیک به ۱۰۰ دوز واکسن از مراکز واکسیناسیون واقع در ایالت زاکسن (ساکسونی) دریافت کرد، اما پیش‌تر در ماه جاری پلیس او را بازداشت کرد.  

مقام‌ها این پیرمرد شصت‌وچندساله را هنگامی دستگیر کردند که برای دومین روز متوالی برای دریافت واکسن کووید به یک مرکز واکسیناسیون در آیلنبورگ رفته بود. پلیس متوجه شد که او چند کارت خالی واکسیناسیون به‌همراه دارد و دادرسی کیفری را آغاز کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نام این فرد به دلیل قوانین حفظ حریم شخصی آلمان فاش نشده است. متهم را بازداشت نکردند اما به‌دلیل صدور کارت غیرقانونی واکسیناسیون و جعل اسناد تحت تعقیب است.   

این مرد از برندهای مختلف واکسن کووید دریافت کرده است و تاثیر منفی آن بر سلامت او بلافاصله مشخص نمی‌شود.

در ماه‌های اخیر در بحبوحه تردید در تزریق واکسن، پلیس آلمان در پی گزارش‌هایی درباره افزایش گذرنامه‌های جعلی واکسیناسیون کووید، چندین‌ حمله انجام داده است.

این کشور اروپایی موج تازه‌ای از ابتلا را ظرف یک ماه گذشته به ثبت رسانده است، که کارشناسان و مقام‌های بهداشتی علت آن را سویه فرعی اومیکرون بی‌ای.۲ (BA.2) می‌دانند.

روز یکشنبه، اداره کنترل بیماری کشور (آلمان) ۷۴ هزار و ۵۳ مورد جدید کووید را به دلیل (ابتلا به) سویه غالب کووید تایید کرد.  

آمارهای رسمی نشان می‌دهد که از ابتدای همه‌گیری در آلمان، در مجموع ۱۳۰ هزار و ۲۹ مورد مرگ در اثر کووید به ثبت رسیده است.

مقام‌های موسسه رابرت کخ( آرکی‌آی)، سازمان کنترل بیماری، گفتند که به نظر می‌رسد آلمان از اوج موج اومیکرون خود عبور کرده است.

هفته گذشته این موسسه اعلام کرد:«احتمالا به اوج موج رسیده است، اما فشار ابتلا همچنان بسیار بالا است و ظرف یک هفته بیش از ۱.۵ میلیون مورد کووید-۱۹ به آرکی‌آی گزارش شده است.»

گزارش‌های تکمیلی از خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان