انتشار فیلم‌های وحشتناک آزار حیوانات برای رستوران‌های ناندو

جوجه‌های بیمار را کشته‌اند و درون سطل‌ انداخته‌اند

twitter/peta

طبق تحقیقات مخفیانه‌ای مشخص شده است که مرغ‌های پرورش یافته برای رستوران‌های ناندو را حلق‌آویز کرده‌اند و بر اثر شکل‌باختگی اندام از پا درآمده‌اند.

جوجه‌هایی دیگری هم که در فیلم مشخص است که هنوز نیمه‌جان هستند درون چرخ‌دستی‌هایی کنار لاشه‌ مرغ‌های مرده به حال خود رها کرده‌اند.

هم‌چنین طبق این فیلم که به صورت مخفیانه از سه مرغ‌داری تأمین‌کننده‌ گوشت مرغ برای این شرکت عظیم تولیدکننده‌ غذای فوری گرفته‌اند جوجه‌هایی را که می‌گویند بیمار هستند یا رشدشان خیلی کند هست می‌کشند و درون سطل‌هایی می‌ریزند.

به گفته‌ فعالان محیط زیست این مرغ‌ها دارای اختلالات استخوانی و مفصلی بودند و برخی نمی‌توانستند بایستند یا حرکت کنند زیرا پرورش‌شان را طوری برنامه‌ریزی کرده‌اند که سرعت رشدشان غیرعادی است و اندام و قلب‌شان به اندازه‌ مناسب رشد نمی‌کند.

به گفته‌ محققان، این شیوه‌ پرورش مرغ غیرقانونی و نقض استانداردهای دامداری موسوم به تراکتور سرخ است که ضامن مراقبت مطلوب از دام‌ها است.

سازمان خیریه‌ رفاه جانوری «حفاظت از جانوران جهان» با فیلم‌برداری از مرغ‌داری‌های بزرگی که هزاران مرغ در آن‌ها زندگی می‌کنند به این وضعیت «ناراحت‌کننده» پی برد.

رستوران زنجیره‌ای ناندو هم اعلام کرد با همکاری عرضه‌کنندگان در حال تحقیق در این باره است.

شاهدان گفته‌اند به چشم خود مرغ‌هایی را دیده‌اند که پاهای‌شان از هم باز هستند که نشانه‌ی اختلالات مفصلی و استخوانی است و بر اثر چاق شدن خیلی سریع رخ می‌دهد. ستون مهره‌ برخی از مرغ‌ها نیز به شدت آسیب‌دیده بود که با فشار آوردن به نخاع  فلج شدن آن‌ها را سبب شده بود.

در فیلم هم‌چنین پیدا است که مرغ‌ها را بعد از کشتن درون سطل یا چرخ دستی انداخته‌اند و برخی که نیمه‌جان بودند و هنوز بدن‌شان حرکت داشت، دچار زجر بودند یا نفس‌های آخر را می‌کشیدند.

در قسمتی از فیلم کارگری با حلق‌آویز کردن مرغ‌ها آن‌ها را می‌کشد.

طبق اعلام این گروه در بخش‌هایی آن قدر ازدحام زیاد بود که مرغ‌ها نمی‌توانستند طبیعی رفتار کنند.

طبق استانداردهای تراکتور سرخ، غذای تولیدی «برای مرغ‌ها باید با مراقبت و توجه زیاد و رعایت معیاری کیفیتی بالا» باشد.

هم‌چنین طبق این استانداردها کشتن دل‌سوزانه هم باید هم‌ساز با رهنمود انجمن کشتار شفقت‌آمیز باشد.

یان وودهورست از سازمان حفاظت از جانوران جهان می‌گوید: «این فیلم ناراحت‌کننده نشان‌دهنده‌ شرایط بدی است که برای جوجه‌های زود رشد در مرغ‌داری‌های تأمین کننده‌ی ناندو وجود دارد. احساس می‌کنیم مهم است که مشتریان حقایق مربوط به مرغ‌های مورد استفاده را بدانند».

به گفته‌ وی رؤسای ناندو حاضر نشده‌اند در باره‌ این فیلم صحبت کنند.

این سازمان خیریه می‌خواهد مشتریان اعمال نفوذ کنند تا این شرکت جلوی استفاده از روش‌های پرورش سریع را بگیرد. وودهورست گفت: «وگرنه مرغ‌های مورد استفاده‌ ناندو همچنان دچار معضلات فاجعه‌بار جسمی و رنج کشیدن بیهوده در زندگی کوتاه‌شان خواهند بود».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تحقیقات این گروه نشان می‌دهد که ۳۸ درصد مشتریان ناندو معتقدند این رستوران زنجیره‌ای دارای قوی‌ترین خط‌مشی ایجاد رفاه برای مرغ‌ها در میان شرکت‌های بزرگ تولید غذاهای حاضری است. اما در گزارش سال قبل این گروه نیز ناندو جزو بدترین‌ها بود.

سخن‌گوی شرکت ناندو می‌گوید: «رفاه جانوران را خیلی جدی می‌گیریم و می‌دانیم برای مشتریان ما نیز خیلی مهم است. از دیدن این فیلم به راستی جا خوردیم و انجام تحقیق در مورد این ماجرا را با هم‌کاری تأمین‌کنندگان آغاز کرده‌ایم تا دوباره رخ ندهد».

ایندیپندنت نیز نظر ناندو را در مورد این ادعا پرسید که از صحبت در مورد این فیلم خودداری کرده‌اند.

سخنگوی سازمان تراکتور سرخ نیز گفت: «حفاظت از سلامت و رفاه دام‌ها یکی از اولویت‌های برتر ما است و تمامی موارد نقض استانداردهای‌مان را خیلی جدی می‌گیریم. همین که از این فیلم باخبر شدیم فوری برای شناسایی مرغ‌داری‌ها و بررسی موضوع شروع به تحقیق کردیم. اقدامات اصلاحی لازم را انجام خواهیم داد».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/

© The Independent

بیشتر از جهان