بازداشت مرد آلمانی که دست‌کم ۸۷ بار واکسن کرونا زده است

این مرد ۶۱ ساله آلمانی برای تزریق واکسن به چندین مرکز واکسیناسیون در ایالت‌های شرق آلمان، مراجعه کرده بود

گفته می‌شود این شخص در بعضی روزها توانسته است تا سه‌بار در مرکزهای مختلف درمانی، واکسن بزند - Christof STACHE / AFP

تحقیق قضایی درباره یک مرد آلمانی که دست‌کم ۸۷ بار واکسن کرونا تزریق کرده است، آغاز شد.

به گزارش دویچه‌وله این مرد ۶۱ساله آلمانی برای تزریق واکسن کرونا به چندین مرکز واکسیناسیون در ایالت‌های زاکسن و زاکسن-آنهالت در شرق آلمان، مراجعه کرده بود.

گفته می‌شود او در برخی روزها توانسته است تا سه بار در مرکزهای مختلف درمانی، واکسن بزند. تنها در ایالت زاکسن آلمان ۸۷ مراجعه او ثبت شده است.

به گفته کای کرانیش، سخنگوی صلیب سرخ آلمان، یکی از کارکنان مرکز واکسیناسون در شهر درسدن، به او مشکوک می‌شود و زمانی‌که برای زدن دوباره واکسن به مرکز واکسیناسیون شهر ایلن‌بورگ در نزدیکی لایپزیک مراجعه می‌کند، در پی تماس کارکنان درمانی با پلیس، بازداشت می‌شود.

صلیب سرخ آلمان این مرد را به فروش مدارک واکسیناسیون متهم کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس گزارش‌ها او هربار با برگه سفید و خالی واکسیناسیون به مرکز تزریق مراجعه می‌کرد و پس از تزریق واکسن، با دستکاری در اطلاعات مندرج، این برگه را به کسانی می‌فروخت که با واکسیناسیون مخالفند. او با نام و تاریخ تولد واقعی خود برای واکسیناسیون ثبت نام می‌کرد اما کارت بیمه خود را نشان نمی‌داد.

این پرونده ضعف‌های نظام درمانی آلمان را برملا کرد که در آن داده‌های پزشکی دیجیتال نمی‌شوند و در یک مرکز سراسری  ذخیره نمی‌شوند.

کنوت کوهلر، سخنگوی انجمن درمانی ایالت ساکسونی، می‌گوید: «در صورت ثبت‌نام سراسری واکسن‌ها یا دستکم واکسن کرونا، چنین موردی به سرعت افشا می‌شد.»

بیش از ۷۵ درصد واجدین شرایط در آلمان واکسینه کامل شده‌اند و ۵۸ درصد نیز واکسن نوبت یادآوری را زده‌اند. در ایالت‌های شرق آلمان آمار به‌طور چشمگیری پایین‌تر از دیگر ایالت‌های آلمان است و نرخ واکسیناسیون ایالت زاکسن ۶۴.۵ درصد است.

آلمان در میان کشورهای اروپای غربی از نرخ واکسیناسیون پایین‌تری برخوردار است. برای مثال در اسپانیا ۸۵ درصد مردم واکسینه کامل شدند و در پرتغال این نرخ بالای ۹۱ درصد است.

بیشتر از جهان