عربستان سعودی سهام یکی از شرکت‌های بزرگ کشاورزی سنگاپور را خرید

اولام یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های کشاورزی در زمینه غلات و برنج در سنگاپور است

اولام بیش از یک‌سوم یکی از واحدهای تجاری خود را به قیمت ۱.۲۴ میلیارد دلار به صندوق سرمایه‌گذاری کشاورزی و دامداری عربستان سعودی به نام «سالک» فروخت‌ـ KSA_farsi@ توییتر 

بر اساس بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد، هلدینگ کشاورزی «اولام» سنگاپور، بیش از یک‌سوم یکی از واحدهای تجاری خود را به قیمت ۱.۲۴ میلیارد دلار به صندوق سرمایه‌گذاری کشاورزی و دامداری عربستان سعودی به نام «سالک» فروخت.

این خرید بخشی از برنامه‌های صندوق سرمایه‌گذاری سالک برای حمایت و افزایش امنیت غذایی در عربستان سعودی محسوب می‌شود.

به گزارش نشریه فوربس، سالک یکی از شرکت‌های تابعه صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی است که در این خرید، ۳۵.۴ درصد از سهام کشاورزی اولام (OGA) را در بورس سنگاپور به دست آورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سلیمان الرومیه، مدیرعامل گروه سالک، با صدور بیانیه‌ای در این زمینه، اعلام کرد: «سرمایه‌گذاری ما در صندوق کشاورزی اولام، با رویکرد و چشم‌انداز ۲۰۳۰ پادشاهی عربستان سعودی برای امنیت غذایی انجام گرفته است.»

صندوق اولام نیز خبر داد که درآمد حاصل از فروش این میزان سهام برای بهبود ساختار سرمایه این شرکت استفاده خواهد شد.

پس از معامله میان این دو شرکت سعودی و سنگاپوری، اولام با ۶۴.۶ درصد سهم به عنوان سهامدار عمده باقی خواهد ماند، اگرچه این معامله منوط به تاییدیه سهامداران و نظارتی است که انتظار می‌رود در پایان سال تکمیل شود.

هلدینگ کشاورزی اولام یکی از سه واحد عملیاتی است که پس از سازماندهی مجدد شرکت اولام در اوایل سال ۲۰۲۰ تشکیل شد. واحد دیگری از این شرکت نیز به نام هلدینگ غلات (OFI) که متشکل از موارد مربوط به کاکائو، قهوه، آجیل خوراکی، ادویه‌جات و لبنیات است، به‌ دنبال ثبت و تبادل سهام در بورس لندن است.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، در سال ۲۰۲۱، صندوق کشاورزی اولام بیش از ۴۰ میلیون تن کالا فروخت و ۳۱.۳ میلیارد دلار سنگاپور (۲۳میلیارد دلار) درآمد داشت. این در حالی است که انتظار می‌رود با توجه به تهاجم نظامی روسیه به اوکراین و افزایش بحران مواد غذایی در جهان، بهای سهام اولام افزایش یابد.

عملکرد اولام از شاخص کشاورزی S&P GSCI پیروی می‌کند که در سال جاری، ۲۲ درصد افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود افزایش بیشتری نیز داشته باشد.

شخصی به نام سانی جورج ورگس در سال ۱۹۸۹، شرکت اولام را تاسیس کرد. او زمانی در فهرست ۵۰ شخص ثروتمند سنگاپور قرار داشت اما پس از سقوط سهام اولام در سال ۲۰۱۲، از این لیست خارج شد.

شرکت بین‌المللی اولام با داشتن ده‌ها کارخانه تولید و بسته‌بندی محصولات غذایی، از طریق شبکه‌ای از هزاران شعبه، محصولات خود را در ۶۰ کشور جهان توزیع می‌کند. دفتر مرکزی این شرکت در شهر سنگاپور قرار دارد و سهام آن در بازار بورس سنگاپور معامله می‌شود.

بیشتر از جهان