افزایش احتمال برگزاری جام جهانی فوتبال هر دو سال یک بار

مسابقات جام جهانی فوتبال از سال ۱۹۳۰ هر ۴ سال یک بار برگزار می‌شود

دوره بعدی جام جهانی در سال ۲۰۲۲ در کشور قطر برگزار می‌شود- Kurt SCHORRER / FIFA / AFP

اعضای کنگره فدارسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) با پیشنهاد عربستان سعودی مبنی بر دوسالانه‌ شدن جام جهانی فوتبال مردان و زنان موافقت کردند. ۱۶۶ تن از ۱۸۸ عضو کنگره فیفا به این پیشنهاد رای مثبت دادند.

پیشتر نیز برخی از مسئولان فیفا دو سالانه شدن مسابقات جام جهانی فوتبال را مطرح کرده بودند. با این اوصاف این تصمیم نهایی نیست و قرار است فیفا پیشنهاد عربستان سعودی را جدی‌تر بررسی کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یاسر المسحل، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان سعودی در هفتاد و دومین جلسه فیفا که روز گذشته ۳۱ اردیبهشت‌ماه برگزار شد، خطاب به اعضای کنگره گفته بود: «فوتبال در دوران شیوع کرونا در موقعیت حساسی قرار گرفته است، ما در چنین موقعیتی دو سالانه شدن جام جهانی فوتبال مردان و زنان را به منظور گسترش اقتصادی و تشدید فضای رقابتی این تورنمنت پیشنهاد می‌کنیم.»

دوره بعدی جام جهانی در سال ۲۰۲۲ در کشور قطر برگزار می‌شود. بیست و یکمین دوره این مسابقات در سال ۲۰۱۸ به میزبانی روسیه برگزار شد و با قهرمانی تیم فلی فوتبال فرانسه پایان یافت.

در صورتی که فیفا تصمیم به اجرای این پیشنهاد بگیرد، جام جهانی بعدی به میزبانی مشترک ایالت متحده آمریکا، کانادا و مکزیک در سال ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد.

این مسابقات از سال ۱۹۳۰ هر ۴ سال یک بار، به جز دو دوره در سال‌های ۱۹۴۲ و ۱۹۴۶ به خاطر جنگ جهانی دوم، برگزار شده است.

بیشتر از فوتبال