فرصت ۱۵ روزه آکادمی اسکار به ویل اسمیت؛ احتمال اخراج آقای بازیگر وجود دارد

کریس راک می‌گوید درباره سیلی ویل اسمیت به‌صورت جدی و طنز حرف می‌زند

ویل اسمیت در مراسم رسمی اسکار، پس از شوخی کریس راک با سر تراشیده همسرش، روی صحنه رفت و به صورت او سیلی زد ‌ـ Patrick T. FALLON / AFP

آکادمی اسکار با انتشار بیانیه‌ای، ۱۵ روز به ویل اسمیت فرصت داد درباره رفتارش توضیح دهد. پس از این تاریخ، احتمال هر نوع اقدام تنبیهی از قبیل اخراج یا تعلیق برنده جایزه اسکار وجود دارد. ویل اسمیت در مراسم رسمی اسکار، پس از شوخی کریس راک با سر تراشیده همسرش، روی صحنه رفت و به صورت او سیلی زد.

ووپی گلدبرگ و استیون اسپیلبرگ، دو عضو هیئت‌مدیره آکادمی اسکار، در جلسه‌ای مجازی، حاشیه‌های نودوچهارمین دوره اسکار را بررسی کردند و قرار است تصمیم‌ نهایی درباره اسمیت روز ۱۸ آوریل اعلام شود.

بر اساس بیانیه آکادمی اسکار، ممکن است ویل اسمیت مدتی از کار هنری محروم شود، حتی احتمال اخراج او از آکادمی نیز وجود دارد. با این حال، اعضای هیئت‌مدیره آکادمی اسکار ۱۵ روز به برنده جایزه نقش اول مرد اسکار امسال فرصت دادند که توضیحاتش را ارائه کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش‌تر اعلام شده بود که کریس راک تمایل ندارد از ویل اسمیت شکایت کند، اما حالا اعضای آکادمی اسکار می‌گویند حتی بدون مشارکت کریس راک هم با پلیس در این زمینه همکاری می‌کنند. بنابراین، احتمال دارد که ویل اسمیت به زندان یا پرداخت جریمه نقدی هم محکوم شود.

آکادمی اسکار یک‌ روز پس از برگزاری مراسم اهدای جوایز و حواشی پیرامون آن، اعلام کرده بود که بر اساس قوانین و مقررات داخلی آکادمی، برخورد خشونت‌آمیز ویل اسمیت را بررسی می‌کند.

در بیانیه اخیر آکادمی نیز آمده است ویل اسمیت پس از اینکه به صورت کریس راک سیلی زد، به درخواست اعضا نیز اعتنا نکرد و حاضر نشد مراسم را ترک کند. برخی منابع خبری به هالیوود ریپورتر گفتند برخلاف ادعای آکادمی اسکار، از ویل اسمیت به‌طور رسمی خواسته نشد که مراسم را ترک کند و حتی ویل پکر، تهیه‌کننده اسکار، به اسمیت گفت که در مراسم بماند.

ویل اسمیت ۴۵ دقیقه پس از اینکه به صورت کریس راک سیلی زد، جایزه اسکار هنرپیشه نقش اول مرد را گرفت و با چشمانی اشکبار گفت که این کار را برای «محافظت» از خانواده‌اش انجام داده است. او یک روز بعد هم در یک پست اینستاگرامی از کریس راک، آکادمی اسکار و خانواده ریچارد ویلیامز عذرخواهی کرد. با این حال، شواهد حاکی از آن است که آکادمی اسکار قصد دارد برای جلوگیری از اتفاق‌های مشابه بعدی، تصمیم‌های سختگیرانه‌ای علیه اسمیت اعمال کند و احتمال تعلیق او از عضویت در اسکار بسیار است.

در سوی دیگر این ماجرا، کریس راک‌ قرار دارد که حالا شهرت جهانی او بیشتر شده است و بلیت‌های برنامه‌های کمدی‌اش به‌سرعت فروش می‌رود. او که تاکنون درباره رفتار ویل اسمیت سکوت کرده بود، در برنامه کمدی اخیرش در حالی که با تشویق ایستاده و طولانی مخاطبان مواجه شده بود، سکوتش را شکست و گفت هنوز در حال تجزیه‌وتحلیل حوادث یکشنبه شب گذشته است. او گفت پس از اینکه این موضوع را تجزیه‌و‌تحلیل کرد، به‌صورت جدی و طنز درباره‌‌اش حرف می‌زند.

بیشتر از فرهنگ و هنر