اوپک‌ پلاس احتمالا به توافق کنونی تولید نفت پایبند می‌ماند

اوپک پلاس از ماه اوت سال گذشته، تصمیم گرفت هر ماه میزان تولید نفت خود را ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد

اوپک پلاس در حالی به برنامه افزایش تدریجی تولید نفت در ماه مه پایبند می‌ماند که قیمت نفت به‌دلیل بحران اوکراین افزایش یافت‌-ایرنا

اوپک پلاس، ائتلافی از کشورهای صادرکننده نفت که علاوه بر کشورهای عضو اوپک چند کشور دیگر از جمله روسیه را نیز در بر می‌گیرد، به‌‌ احتمال فراوان به توافق کنونی خود مبنی بر افزایش تدریجی تولید نفت پایبند می‌ماند. این رویکرد در بیانیه محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک، نیز بازتاب داشت.

منابع آگاه، که با شرط ناشناس‌‌ ماندن با رویترز گفت‌و‌گو کردند، این ارزیابی را پس از مشارکت در نشست کمیته مشترک فنی که به اوپک پلاس مشاوره می‌دهد، در اختیار رویترز قرار دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین‌ حال، محمد بارکیندو در بیانیه سازمان اوپک، از اعضای اوپک پلاس خواست هماهنگ با تصمیم گروهی حرکت کنند و افزود کشورهای عضو باید «هشیار و مراقب شرایط متغیر بازار» باشند.

اوپک پلاس در حالی به برنامه افزایش تدریجی تولید نفت در ماه مه پایبند می‌ماند که قیمت نفت به‌دلیل بحران اوکراین افزایش یافت و ایالات متحده آمریکا از برخی کشورهای عضو اوپک پلاس درخواست کرد نفت بیشتری عرضه کنند.

اوپک پلاس از ماه اوت سال گذشته، تصمیم گرفت هر ماه میزان تولید نفت خود را ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد. از اول مه، این میزان با اندکی افزایش، به ۴۳۲ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

وزیران انرژی عربستان سعودی و امارات متحده عربی، دو کشور کلیدی اوپک پلاس که تحت فشارند علیه روسیه اقدامی بکنند، سه‌شنبه ۲۹ مارس، گفتند این سازمان نباید در سیاست دخالت کند.

دبیرکل اوپک با اشاره به تحولات اخیر بازار گفت: «ما از رهبران جهان می‌خواهیم یک‌ بار دیگر جریان پایدار و امن انرژی به سرتاسر جهان را تضمین کنند.»

مقام‌های اوپک به اتحادیه اروپا گفتند تحریم احتمالی نفت روسیه به مصرف‌کنندگان آسیب می‌رساند.

بیشتر از جهان