انور قرقاش: مذاکرات ایران کلید نظم جدید خاورمیانه است

«هدف ایجاد روابط کارآمد با تهران برای تقویت ثبات منطقه است»

«ما برای ساختن پل‌ها هم با دوستان و هم با دشمنان تماس می‌گیریم»-National

انور قرقاش، مشاور دیپلماتیک رییس‌ دولت امارات متحده عربی روابط کارآمد با ایران را برای آینده ثبات در خاورمیانه ضروری توصیف کرد. او گفت مذاکرات ایران در شکل دادن به نظم نوین خاورمیانه کلیدی است.

به گزارش نشنال، انور قرقاش در اجلاس دولت جهانی در دبی که در حاشیه اکسپو ۲۰۲۰ برگزار شد، گفت: «امارات متحده عربی برای کاهش تنش‌ها دست خود را به سوی همه طرف‌ها در منطقه دراز کرده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «ما برای ساختن پل‌ها هم با دوستان و هم با دشمنان تماس می‌گیریم.» انور قرقاش گفت: «ما با همه اقداماتی که آنها می‌خواهند انجام دهند موافق نیستیم. خاورمیانه تنها درباره ایران و اسراییل نیست. هدف کلی ما ییافتن راهی برای برقراری روابط کارآمد با ایران و اطمینان از ثبات و کامیابی برای منطقه شامل ایران و دیگران است.» مشاور دیپلماتیک دولت امارات متحده عربی تاکید کرد که موضوع انرژی به عنوان یک مولفه مهم به موضوعات خاورمیانه بازگشته است.

انور قرقاش اخیرا به نقشی که امارات متحده عربی می‌تواند در برقراری دیالوگ برای حل بحران‌ها در جهان عرب ایفا کند،‌اشاره کرده بود.

انور قرقاش پیش‌تر با اشاره به موانع موجود در احیای برجام گفته بود که تحریم بیشتر ایران راه حل نیست. او بر این نکته تاکید دارد که امارات متحده عربی در حال اعتمادسازی و تنش‌زدایی با ایران است. قرقاش سال گذشته میزبان علی باقری کنی، معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بود. 

بیشتر از جهان