بایدن: عمل روسیه ملاک است

«با قدرت به تحریم‌ها ادامه می‌دهیم»

جو بایدن: با قدرت به تحریم‌ها ادامه می‌دهیم و با تداوم تجهیز ارتش اوکراین به توانمندی‌های لازم، از نزدیک رویدادها را بررسی می‌کنیم-ANNA MONEYMAKER/GETTY IMAGES VIA AFP

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، سه‌شنبه ۲۹ مارس گفت باید دید آیا روسیه عملیات‌ نظامی خود در اوکراین را در عمل کاهش می‌دهد یا نه و بر تداوم تحریم‌های سنگین علیه روسیه و کمک‌رسانی به اوکراین تاکید کرد. رئیس‌جمهوری آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا با تصمیم روسیه مبنی بر کاهش عملیات نظامی در کی‌یف جنگ در حال توقف است یا روسیه می‌خواهد زمان بخرد، گفت: «خواهیم دید. من به جای تفسیر حرف، منتظر می‌مانم تا اقدام‌های عملی آن‌ها را ببینم. خواهیم دید که آیا به پیشنهادی که طرح کردند عمل خواهند کرد.»

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین افزود در تماس صبح سه‌شنبه با رهبران کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا و بریتانیا، توافقی وجود داشت مبنی بر اینکه «بگذارید پیشنهادهای آنان را بشنویم. آنچه عملی می‌کنند را متوجه خواهیم شد.» جو بایدن گفت: «همزمان ما با قدرت به تحریم‌ها ادامه می‌دهیم و با تداوم تجهیز ارتش اوکراین به توانمندی‌های لازم، از نزدیک رویدادها را بررسی می‌کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس‌جمهوری ایالات متحده و رهبران کشورهای فرانسه، بریتانیا، آلمان و ایتالیا تاکید کردند به تلاش برای افزایش هزینه جنگ برای روسیه و نیز تامین نیازمندی‌های دفاعی اوکراین ادامه می‌دهند. کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد در تماس رئیس‌جمهوری آمریکا با رهبران کشورهای اروپایی، راه‌های کمک به میلیون‌ها اوکراینی آسیب‌ دیده از جنگ بررسی و همچنین درباره نیاز به گشودن راهی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به شهر ماریوپل گفت‌وگو شد. بر اساس بیانیه کاخ سفید در این تماس همچنین بر اهمیت پشتیبانی از ثبات در بازارهای انرژی در پی اختلال‌های ناشی از تحریم‌ها تاکید شد.

دفتر نخست‌وزیری بریتانیا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «توافق شد تا زمانی که وحشت تحمیل شده بر اوکراین پایان نیافته است از عزم و قاطعیت غرب کاسته نشود.» روسیه هم‌زمان با پیشرفت گفت‌وگوهای صلح میان این کشور و اوکراین به میزبانی ترکیه، اعلام کرد شدت عملیات نظامی در کی‌یف و چرنیهف را به شدت کاهش می‌دهد.

بیشتر از جهان