لباس زیرهای قرن نوزدهمی بازیگران زن را آزار می‌دهد

اما استون بازیگر فیلم «سوگلی» هنگام به تن کردن این لباس‌ها نمی‌توانست خوب نفس بکشد

بازیگران زن یک مجموعه پرطرفدار تلویزیونی اخیرا از رنجی که از پوشیدن لباس‌های قرن‌های گذشته مخصوصا سینه‌بندهای مدل قدیمی در صحنه فیلم‌برداری کشیده‌اند صحبت کردند.

تماشای فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی تاریخی همیشه طرفداران خودش را داشته و دارد؛ اما برای این نمایش زحمت‌های زیادی باید کشیده شود و یکی از مهم‌ترین آن‌ها دوخت و آماده‌سازی رخت و لباس مربوط به آن دوران است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تماشای لباس‌های رنگارنگ و پر از تزئینات قدیمی بسیار لذت‌بخش است اما وقتی بازیگران این لباس‌های عمدتا چند لایه، سنگین و مطابق استاندارد امروزی ناراحت را می‌پوشند و مجبورند ساعت‌ها با آن جلوی دوربین باشند، اسب‌سواری کنند یا بجنگند، متوجه می‌شوید جایی از کار ایراد دارد.

سیمون اشلی، بازیگر فصل جدید مجموعه تاریخی تخیلی نتفلیکس، فاش کرد که هنگام پوشیدن کرست و سینه‌بند برای ضبط سریال «بریجرتون» نمی‌توانست غذا بخورد و فشار کرست شکل بدن او را تغییر داد.

 اشلی در دومین فصل از سریال بریجرتون در نقش کیت شارما، تازه‌واردی که به‌سرعت چشم آنتونی بریجرتون (جاناتان بیلی)، مجرد خوش قیافه قصه را جلب می‌کند، مهمان صفحه‌های نمایش شده است.

 برای بازی در این نقش، سیمون به دقت مهارت‌های دوران نایب سلطنتی در بریتانیا حدود سال‌های ۱۸۱۱ تا ۱۸۲۰ میلادی (Regency) را تمرین کرد که طبیعتاً شامل نحوه کرنش و احترام، آداب معاشرت سلطنتی، اسب‌سواری و پوشیدن یک سینه‌بند دقیقا مطابق با کرست‌های آن دوره تاریخی می‌شود.

او درباره این کرست‌ها و لباس‌هایی که در سریال به تن کرده گفت: «جالب بود. در واقع اعضای گروه مجبور بودند به من کمک کنند چون وقتی این سینه‌بند را پوشیده‌اید، نمی‌توانید (خم شوید) خودتان کفش‌هایتان را بپوشید.»

 یکی دیگر از مشکلاتی که پوشیدن کرست برای سیمون به همراه داشت مشکل غذا خوردن بود: «روز اول من به خودم گفتم که خب، اولین روز من در سریال به عنوان نقش اول زن است، باید کلی غذا بخورم و واقعاً پرانرژی باشم؛ بنابراین یک تکه بزرگ ماهی خوردم و آن موقع بود که مجبور شدم بالا بیاورم، آن‌هم به این دلیل که کرست را پوشیده بودم. به این ترتیب فهمیدم که وقتی کرست می‌پوشی، در واقع نباید غذا بخوری... وقتی آن را می‌پوشیدم خیلی درد داشتم فکر کنم یک بار حتی کتفم زخمی شد!»

 اما استون نیز در سال ۲۰۱۸ پس از یک ماه پوشیدن کرست در حین فیلم‌برداری فیلم سینمایی «سوگلی»، گفت که جای ارگان‌های داخلی او تغییر کرد. او گفت: «این مسئله‌ای موقتی، اما بسیار ناخوشایند بود». همچنین افزود که هنگام پوشیدن کرست نمی‌توانسته نفس بکشد.

 باید خوشحال بود که لباس زیرهایی که امروزه مد روز است به زنان اجازه می‌دهد تا فعالیت اولیه بدنی داشته باشند، هر چند نسل جدید و معاصر این قفس‌های تنگ نیز محدودیت‌ها خاص خود را دارند.

بیشتر از زندگی