فوتبال مردان کانادا پس از ۳۶ سال به جام جهانی راه یافت

صعود کانادا موجب حضور مردم در خیابان‌ها و برپایی جشن در شهرهای مختلف این کشور شد

تیم ملی فوتبال کانادا با پیروزی چهار بر صفر در برابر جامائیکا، به جام جهانی مردان رسید - Vaughn Ridley / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

مکزیک و ایالات متحده تنها به یک تساوی در بازی پایانی دور مقدماتی خود نیاز دارند تا سهمیه ورود به قطر را کسب کنند

نخستین بار پس از ۳۶ سال، تیم ملی فوتبال کانادا با پیروزی چهار بر صفر در برابر جامائیکا، به جام جهانی مردان رسید. در نیمه اول، کانادا با گل‌های کایل لارین و تِجون بوچانان دو بر صفر جلو افتاد، تا «جونیور هویلت» و یک گل به خودی آدریان ماریاپا، این پیروزی را قطعی کرد.

این پیروزی که در ورزشگاه «بی‌ام‌او فیلد» تورنتو شکل گرفت، به این معنی است که جایگاه کانادا در یکی از سه رتبه برتر مرحله نهایی انتخابی کونکاکاف برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قطعی شده است.

 آخرین حضور کانادا در جام جهانی، در سال ۱۹۸۶ در مکزیک بود که بدون زدن حتی یک گل، در انتهای گروه خود قرار گرفت.

 صعود کانادا به جام جهانی موجب حضور مردم در خیابان‌ها و برپایی جشن در شهرهای مختلف این کشور شد.

جان هردمن، سرمربی انگلیسی این تیم که پیش‌تر تیم زنان کانادا را به مدال برنز المپیک در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ رسانده بود، حالا در جایگاه سرمربی کانادا در قطر حاضر خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 او که ۲۰ سال پیش در به‌عنوان مربی آکادمی در ساندرلند (بریتانیا) کار کرده است، در مورد صعود کانادا به جام جهانی گفت: «وقتی اولین بار این مسئولیت را بر عهده گرفتم و گفتم ما به جام جهانی صعود می‌کنیم، کسی باور نمی‌کرد. من برای آن‌ها (طرفداران) خوشحالم. زیرا همه این طرفداران منتظر ماندند، منتظر ماندند، و منتظر ماندند و با ما همراه شدند. فکر می‌کنم این کشور هرگز به ما باور نداشت، زیرا ما چیزی به آن‌ها نداده بودیم که باور کنند؛ اما حالا باور می‌کنند. اکنون زمان آن است که همه متحد شوند.»

ایالات متحده، مکزیک، کاستاریکا، و پاناما، برای کسب دو جایگاه دیگر جواز صعود منطقه کونکاکاف به جام جهانی ۲۰۲۲ که از ۲۱ نوامبر آغاز می‌شود، رقابت می‌کنند. مکزیک و ایالات متحده که به ترتیب، روز چهارشنبه به مصاف السالوادور و کاستاریکا می‌روند، تنها به یک تساوی در بازی پایانی دور مقدماتی خود نیاز دارند تا سهمیه ورود به قطر را کسب کنند. کاستاریکا که در رده چهارم قرار دارد، به یک پیروزی در برابر ایالات متحده نیاز دارد تا در بین سه تیم برتر قرار گیرد. رتبه چهارم جدول هشت تیمی در دیدار پلی‌آف مقابل برنده فینال مسابقات مقدماتی اقیانوسیه قرار می‌گیرد. قرار است تیم نخست منطقه اقیانوسیه، در دیدار روز چهارشنبه بین جزایر سلیمان و نیوزلند مشخص شود.

بیشتر از فوتبال