پسر دونالد ترامپ «برنامه جمع‌آوری خبر» راه‌اندازی می‌کند

قرار است گردانندگان سایت موسوم به «ام‌اکس‌ام نیوز» کارکنان سابق ترامپ و پسر ارشد رئیس‌جمهوری سابق باشند

به گفته دونالد ترامپ پسر،سایت «ام‌اکس‌ام نیوز» برای مبارزه با تبعیض علیه محافظه‌کاران به راه خواهد افتاد- SAUL LOEB / AFP

ابتدا دونالد ترامپ یک رسانه‌ اجتماعی و برنامه‌ خبری به راه انداخت که الگویش را از همان شرکت‌های بزرگ فناوری که عضویت او را ممنوع کرده بودند، گرفته بود. حالا پسرش که همنام خودش است پا جای پای پدر گذاشته و قصد دارد سایتی برای جمع‌آوری اخبار راه‌ بیندازد که به گزارش اکسیوس امیدوار است شرکت‌های به قول خودش نامهربان در مورد نام خانوادگی‌اش را آشفته کند.

قرار است گردانندگان این سایت موسوم به «ام‌اکس‌ام نیوز» کارکنان سابق ترامپ و پسر ارشد رئیس‌جمهوری سابق باشند و هدف از راه‌اندازی آن «ایجاد گسست» در فضای اخبار در گوشی‌های همراه و در نهایت اثرگذاری چشمگیر بر برنامه‌هایی همچون گوگل و اپل نیوز است.

پیش‌تر دراج نیوز، سایت جمع‌آوری خبر متمایل به محافظه‌کارها که قبلا یکی از بزرگترین پخش‌کنندگان ترافیک خبری در این کشور بود بر این فضا سلطه داشت، اما به گزارش اکسیوس در فاصله سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ شمار بازدیدکنندگان منحصربه‌فردش به ۵۷ درصد کاهش یافت. مت دراج، بنیان‌گذار این سایت با پخش اخبار فوری مربوط به روابط رئیس‌جمهوری سابق بیل کلینتون با دستیار کاخ سفید، مونیکا لوینسکی به شهرت رسید.

استفاده از ام‌اکس‌ام نیوز که نامش مخفف «اخبار لحظه به لحظه» است برای کاربران رایگان است و به گفته دونالد ترامپ پسر، این سایت برای مبارزه با تبعیض علیه محافظه‌کاران در دنیای جمع‌آوری اخبار به راه خواهد افتاد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش اکسیوس، آقای ترامپ جونیور گفت: «در سفرهایم به سراسر کشور، شکایتی که تقریبا بیش از همه می‌شنوم این است که مردم نمی‌دانند به کدام رسانه‌ها، روزنامه‌نگاران یا گزارش‌ها می‌توان واقعا اعتماد کرد.»

در حالی که شعار این برنامه در حال حاضر «اخبار جریان اصلی بدون سوگیری‌های جریان اصلی» است، بنیان‌گذاران آن آقای ترامپ و سخنگوی رئیس‌جمهوری سابق، تیلور بودویچ می‌گویند که این برنامه باید آن‌قدر جذابیت داشته باشد که بتواند با گردآورندگان اخبار اپل و گوگل رقابت کند.

با این حال، این زوج تایید می‌کنند که مشترکان اولیه این برنامه احتمالا دارای گرایش «راست میانه» اند.

اعلامیه آقای ترامپ پس‌ ازآن که کارمندان سابق ترامپ و شخص رئیس‌جمهوری تصمیم گرفتند در حوزه فناوری‌های بزرگ به سراغ منابع جانشین بروند، منتشر شد.

برنامه رسانه‌های اجتماعی رئیس‌جمهوری سابق موسوم به تروت سوشیال (Truth Social)، ماه گذشته به صورت محدود راه‌اندازی شد و پارسال هم جیسون میلر و جان مک‌انتی کارکنان سابق کاخ سفید نیز به ترتیب برنامه رسانه اجتماعی گتر (Gettr) و برنامه دوست‌یابی محافظه‌کار رایت استاف (The Right Stuff) را راه‌اندازی کردند.

© The Independent

بیشتر از جهان