وزارت خارجه آمریکا نمایش تسلیحاتی سپاه در نمایشگاه قطر را محکوم کرد

ند پرایس ایران را بزرگ‌ترین عامل بی‌ثباتی در آب‌های منطقه و کشتیرانی بین‌المللی در خلیج فارس خواند

نمایشگاه صنایع دفاعی قطر از ۲۱ تا ۲۳ مارس برگزار شد ‌و سپاه پاسداران در غرفه‌اش، مدل‌ موشک‌های ساخت ایران را به نمایش گذاشت‌ـ مشرق‌نیوز

ند پرایس،‌ سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا، روز پنجشنبه ۲۴ مارس در بیانیه‌ای با ابراز تاسف و انتقاد از حضور مقام‌های نظامی ایرانی و به‌ویژه مقام‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نمایشگاه صنایع دفاعی قطر، حضور آن‌ها و نمایش تسلیحات نیروی دریایی سپاه در این نمایشگاه را به‌شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده ایران را بزرگ‌ترین عامل بی‌ثباتی در آب‌های منطقه و کشتیرانی بین‌المللی در خلیج فارس خواند و افزود خریدوفروش تمامی سلاح‌های ایرانی مشمول تحریم‌های ایالات متحده از جمله تحریم‌های مرتبط با تروریسم و تحریم‌های مرتبط با تسلیحات کشتار جمعی می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نمایشگاه صنایع دفاعی قطر از ۲۱ تا ۲۳ مارس برگزار شد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در غرفه‌اش، مدل‌ موشک‌های ساخت ایران را به نمایش گذاشت و بر دیوار غرفه تصویری غول‌پیکر از یک قایق تندروی مسلح سپاه خودنمایی می‌کرد.

حضور مدل‌های موشک‌ سپاه پاسداران در کنار دیگر صنایع بین‌المللی در این نمایشگاه در حالی صورت گرفت که ایران متهم است با ارسال سلاح به گروه‌های نیابتی‌اش در منطقه از جمله حوثی‌های یمن، به آنان در حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی کمک می‌کند.

کشورهای عربی منطقه خلیج فارس و اسرائيل نگران‌اند ایالات متحده آمریکا برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران، نام سپاه پاسداران را از فهرست گروه‌های تروریستی خط بزند.