درخواست برای تنبیه نماینده حزب محافظه‌کار بریتانیا

نماینده حزب محافظه کار بریتانیا می گوید سیاه کردن صورت کاملا قابل قبول است

دزموند سوین نماینده پارلمان بریتانیا. عکس از صفحه توئیتر دزموند سوین

«دزموند سوین» نماینده پرسابقه پارلمان بریتانیا از حزب محافظه کار گفته است سیاه کردن پوست صورت «تفریحی کاملا قابل قبول» است. او اعتراف کرده که زمانی در قالب «جیمز براون»، خوانند سیاه پوست در یک بالماسکه شرکت کرده بوده است.

وزیر سابق توسعه بین‌المللی گفت که در شرکت در مهمانی بالماسکه «برادران بلوز» سعی کرده در نقش خواننده شهیر آمریکایی «تا جایی که ممکن بوده واقعی» جلوه کند. او تاکید کرد حاضر به عذرخواهی در این مورد نیست.

«سِر دزموند» که پیشتر مشاور پارلمانی دیوید کامرون، نخست وزیر اسبق بریتانیا بود، این اظهارات را در یک بلاگ در دفاع از جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نوشت که به خاطر سیاه کردن صورتش در چند مهمانی پیش از ورود به سیاست، سخت بباد انتقاد گرفته شده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دزموند سوین، نماینده پارلمان از منطفه «نیوفارست وست» درسایت خود نوشت: «به تصور من، عذرخواهی فروتنانه جاستین ترودو در ارتباط با سیاه کردن صورتش که "ناشی از برتری سفید پوست بودن خودش است" بیشتر به او لطمه زده تا خطای اولیه‌اش. آخر، تم این بالماسکه "هزارویکشب" بوده است».

«به آنجایی خواهد رسید که نمی‌توانید لباس علاءالدین برتن کنید چون از طرف «از ما بهتران» هدف ناسزا قرار می‌گیرید. برایش (ترودو) بهتر می‌بود اگر می‌گفت تفریحی کاملا قابل قبول بوده و برای آن عذر خواهی نمی‌کرد». 

«من شبی به مهمانی بالماسکه "برادران بلوز" در نقش جیمز براون رفتم. کلی زحمت کشیدم که تا جایی که ممکن بود شبیه او بشوم. به خوانندگان این مطلب اطمینان می‌دهم اصلا قصد عذرخواهی ندارم».

«دان باتلر» نماینده حزب کارگر ضمن تقبیح اظهارات سِر دزموند، خواسته است حزب محافظه کار او را برای نحوه رفتارش تنبیه کند.

سخنگوی حزب کارگر در امور زنان و تساوی جنسی گفت: «این نمونه دیگری از سیاستمداری است که حتی سعی نمی‌کند تاریخ اختناق و نژادپرستی را درک کند».

«دزموند سوین نه تنها به سیاه کردن صورتش اذعان کرده، بلکه حالا فعالانه قصد دارد سایرین را هم به آن تشویق کند».

«حزب محافظه کار باید بگوید چه اقدامی علیه او در نظر خواهد گرفت و این که آیا او این عمل را در زمان مدیرکلی‌اش (در وزارتخانه توسعه بین‌الملل) انجام داده یا نه. این حزبی است (اشاره به حزب محافظه کار) که از تنبیه نماینده‌ای که  « واژه اِن» (کلمه "نیگِر" در زبان انگلیسی که توهینی است به سیاهپوستان) را به زبان آورده، خودداری کرده، سیاست محیط زیستی را اعمال کرده که به اخراج غیرقانونی سیاهپوستان انجامیده و تحت رهبری بوریس جانسون است که کلمات نژادپرستانه‌اش منجر به ۳۷۵ درصد افزایش در جنایت علیه دیگر نژادها شده است».

دزموند سوین در سال ۲۰۱۶ توسط دیوید کامرون (نخست وزیر اسبق بریتانیا) لقب «سِر» گرفت و در سمت‌هایی از جمله مامور حفظ دیسیپلین پارلمانی حزب محافظه کار، و یکی از مدیران کل وزارتخانه توسعه بین‌المللی قرار داشته است.

با حزب محافظه کار برای اظهار نظر تماس گرفته شده است.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent