فایده شیرجه زدن در آب یخ چیست؟

شنا در آب یخ برای طرفداران آن نوعی درمان توصیف می‌شود

شاید هرکدام از ما در مورد فواید دوش آب سرد شنیده باشیم یا آن را دست کم بعد از ورزش امتحان کرده باشیم؛ اما جدای از یک عادت فردی، شنای آب یخ در برخی از کشورهای جهان یک سنت ادامه دار است.

در بعضی از مناطق جهان، هنگامی که دما به زیر صفر می‌رسد و دریاچه‌ها شروع به یخ‌زدن می‌کنند، همان وقتی است که مردم برای شنا آماده می‌شوند: سوراخی در یخ ایجاد می‌کنند و درحالی‌که ممکن است هوا برفی باشد و روی سرشان هم برف بریزد، در آب یخ فرو می‌روند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شنا در آب سرد هزاران سال است که در نقاط مختلف جهان رواج داشته است. برای نمونه، سابقه شنای آب سرد در انگلستان به قرن یکم برمی‌گردد. از دیگر کشورهایی که شنای سرد در آن‌جا پرطرفدار است و سابقه دراز دارد، می‌توان روسیه را نام برد که مردم آن از دهه ۱۵۰۰ در یخ شنا می‌کردند. همچنین شنای سرد در کشورهای شمال اروپا مانند فنلاند که سرمای یخ‌بندانی دارند، کاری معمول و بخشی از زندگی روزمره است. مردم با لباس‌شناهای معمولی و نه لباس غواصی، در آب یخ شیرجه می‌زنند و بعد از طی لحظاتی آرامش‌بخش، برای گرم کردن بدن به سونا می‌روند.

در اسکاتلند و در امتداد سواحل زیبایی دریاچه لوموند، مشتاقان شنای سرد را می‌بینیم که با لباس شنا، کلاه و عینک در صف می‌ایستند و دیگران در پوشش کت‌های گرم زمستانی آن‌ها را تشویق می‌کنند و هلهله سر می‌دهند.

شنا در آب یخ، کاری که برای طرفداران آن نوعی درمان توصیف می‌شود: چه برای مشکلات جسمی و چه روحی. آن‌ها به شفابخشی شنای آب سرد اطمینان دارند و این اطمینان را با تجربه خود به‌دست آورده‌اند؛ اما از جمله نکات مهمی که پیش از انجام شنای آب سرد به‌عنوان فردی بی‌تجربه، باید در خاطر داشته باشید، اول مشورت با پزشکتان است و دوم این‌که شناگران آب سرد مسافت‌های طولانی را در آب یخ شنا نمی‌کنند. شنای آب سرد فقط لحظاتی کوتاه شامل شیرجه و چرخی در آب است که بیش از یک دقیقه نمی‌شود. در ابتدا ممکن است بعد از چند ثانیه کوتاه برای گرم شدن بیرون بیایید اما بدن با گذشت زمان بیشتر با آب سرد سازگار می‌شود و می‌توانید تا یک دقیقه یا بیش از آن هم شنا کنید. چالشی که به‌همان اندازه که جسمی است، ذهنی نیز هست.

بیشتر از زندگی