هنگ ‌کنگ محدودیت‌های کووید – ۱۹ را کاهش می‌دهد

مسئولان هنگ کنگ تاکنون از اعمال قرنطینه سختگیرانه مانند آنچه چین به طور مرتب انجام می‌دهد، خودداری کرد‌ه‌اند

 

PETER PARKS / AFP

رهبر هنگ کنگ روز یکشنبه اعلام کرد که با ادامه روند رو به کاهش موارد ابتلا به کووید-۱۹، ممکن است محدودیت‌ها و قوانین مربوط به همه‌گیری کرونا از جمله مسائل مربوط به استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی کاهش ‌یابد.

به گزارش آسوشیتدپرس، در هفته‌های اخیر هنگ کنگ با شیوع گسترده ویروس کرونا مواجه بوده و بیش از یک میلیون مورد را در این شهر ۷.۴ میلیون نفری ثبت کرده است.

به گفته برخی از مقام‌های این شهر، بر اثر کرونا ضربه سختی از نظر اقتصادی به دولت و مردم وارد شده، سردخانه‌ها پر شده و کادر درمان تلاش می‌کنند با تعداد زیاد ابتلا و مرگ کنار بیایند.

با این حال، مسئولان هنگ کنگ تاکنون از اعمال یک قرنطینه سختگیرانه در سطح شهر مانند آنچه چین به طور مرتب برای کنترل شیوع ویروس اعمال می‌کند، خودداری کرد‌ه‌اند و حالا به محض رسیدن به کاهش عفونت‌ها در ماه مارس، تصمیم دارند محدودیت‌های کووید را از پیش نیز کمتر کنند تا اقتصاد رونق بگیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در اوایل ماه مارس، هنگ کنگ بیش از ۵۰ هزار ابتلای جدید به کرونا را در یک روز گزارش کرد اما در روز شنبه این عدد به ۱۶ هزار و ۵۸۳ مورد کاهش یافت. با توجه به این کاهش، مسئولان گفته‌اند روز دوشنبه نتیجه بررسی در باره کاهش محدودیت‌ها را اعلام می‌کنند.

بیشترین میزان مرگ ناشی از کووید-۱۹ در هنگ کنگ میان سالمندانی بوده است که به طور کامل واکسینه نشده بودند. بر اساس داده‌های روز شنبه، این شهر پنج هزار و ۴۳۷ مورد مرگ را گزارش کرده است در حالی که در مقایسه با تعداد قربانیان در چین با میزان چهار هزار و ۶۳۸ نفر بیشتر است.

اگرچه هنگ کنگ، بخشی از چین است، اما یک منطقه اداری ویژه است و تعداد مبتلایان و کشته‌شدگان به طور جداگانه محاسبه می‌شود. با وجود کاهش آمار ابتلا به کووید در هنگ کنگ، برخی از کارشناسان بهداشتی هشدار داده‌اند که این شهر همچنان می‌تواند شاهد افزایش مجدد عفونت‌ها باشد و مشخص نیست که کاهش محدودیت‌ها کار درستی است یا نه.

به گفته آنها، شواهد نشان می‌دهد که احتمال بازگشت اوج بیماری وجود دارد. دانشمندان هنگ‌کنگی اولین کسانی بودند که موفق شدند از سویه اومیکرون تصویری منتشر کنند. تحقیقات گسترده‌ای درباره سویه‌های گوناگون کووید‌ـ‌۱۹ و شیوه‌های پیشگیری از آن در دانشگاه‌ها و مراکز بهداشتی هنگ‌کنگ در حال انجام است. هنگ‌کنگ تاکنون اقدام‌های گوناگونی برای مقابله با شیوع گسترده کرونا انجام داده است.

به عنوان مثال، روز ۲۸ دی (۱۸ ژانویه) در این منطقه اعلام شد که حدود دو هزار حیوان کوچک از جمله همسترها برای جلوگیری از شیوع کرونا کشته می‌شوند. این تصمیم پس‌ از آن گرفته شد که یکی از کارکنان یک فروشگاه حیوانات خانگی به کرونا مبتلا شد و نتیجه آزمایش کرونای چند همستر وارداتی از هلند در این فروشگاه نیز مثبت اعلام شد. در آن زمان، علاوه بر معدوم کردن حیواناتی که احتمال ابتلا به کرونا داشتند، فروش همستر و واردات پستانداران کوچک نیز متوقف شد.

بیشتر از جهان