آرزوی شاهزاده رضا پهلوی در پیام نوروزی: ایرانی نوین سازگار با ارزش‌های جهان امروز

شاهزاده رضا پهلوی: نوروز جمشیدی یکی از صورت‌های بروز وحدت در میان ایرانی‌ها است

شاهزاده رضا پهلوی صبح روز یکشنبه، ۲۹ اسفند ماه، با انتشار یک پیام تصویری، فرارسیدن نوروز باستانی و آغاز سال ۱۴۰۱ خورشیدی را به ایرانیان تبریک گفت.

او با اشاره به مشکلات فراوانی که مردم این روزها در ایران با آن دست‌به‌گریبان هستند، سال گذشته را نمایش همبستگی و اتحاد ایرانی‌ها برای بازپس‌گیری ایران خواند که تا پایان سال ادامه یافت.

ولیعهد پیشین ایران در ادامه گفت: «در این اعتراضات شکوهمندانه بود که بختیاری و عرب، اصفهانی و خوزستانی، لرستانی و تهرانی، کارگر و کشاورز، معلم و بازنشسته، در مقابل تفرقه‌افکنان ایستادند و فریاد بلند اتحاد سر دادند.»

اشاره شاهزاده رضا پهلوی به اعتراضات و تظاهراتی است که در طول سال ١٤٠٠ برای بی‌آبی ناشی از سو مدیریت حاکمان ایران در اصفهان و خوزستان شکل گرفت. همچنین طی سال ١٤٠٠ بارها معلمان، بازنشستگان، کشاورزان و کارگران در اعتراض به وضع بد معیشتی و فساد گسترده مالی در راس حکومت به خیابان‌ها امدند و اعتراض کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاهزاده رضا پهلوی با بیان اینکه «همبستگی شکل گرفته ریشه در تاریخ ایران دارد»، افزود: تنوع و تکثر موجود در ایران جوهر ماندگاری ایران را ساخته است.

تاکید شاهزاده رضا پهلوی بر وحدت همه ایرانی‌ها در حالی است که اخیرا گروه‌های خاصی با هدف گسست بین ایرانی‌ها، شعارهای تجزیه‌طلبانه سر داده‌اند. با این حال به گفته ولیعهد پیشین ایران، نوروز فصل مشترک تمامی اقوام، گروه‌ها و همه ایرانی‌ها است.

او «نوروز جمشیدی» را یکی از صورت‌های بروز وحدت در میان ایرانی‌ها خواند و گفت که نوروز به‌مانند سایر جشن‌های ملی و میهنی، پیام‌آور پاکی، شاد زیستی و امید است.

شاهزاده رضا پهلوی، ساخت ایرانی نوین که با ارزش‌های جهان امروز سازگار است را نیازمند کوشش همه ایرانی‌ها دانست و تاکید کرد:« ما باید نام جانباختگان راه آزادی ایران را گرامی بداریم.»