احمد علم‌الهدی: برخورد مسالمت‌آمیز با عربستان معنا ندارد

نماینده خامنه‌ای در مشهد خواستار برخورد ایران با عربستان سعودی شد

جمهوری اسلامی سال‌ها است از شیعیان منطقه حمایت و آن‌ها را به اقدام علیه ریاض تشویق می‌کند‌ـ همشهری آنلاین

احمد علم‌الهدی، نماینده علی خامنه‌ای در استان خراسان رضوی، از عربستان سعودی به‌عنوان «نوکر استکبار» یاد کرد و گفت جمهوری اسلامی نباید با این کشور برخوردی «مسالمت‌آمیز» داشته باشد.

خبرگزاری «حوزه» روز چهارشنبه ۲۵ اسفند گزارش کرد علم‌الهدی این اظهار‌نظر تند علیه عربستان سعودی را در تجمع اعتراضی گروهی از طلاب و حوزویان خراسان بیان کرد.

این روحانی در سخنانش بارها به مقام‌های عربستان سعودی تاخت و آن‌ها را «مزدور استکبار» خطاب کرد و از دولت ایران خواست در برخورد با این کشور، فقط به «برائت، بیزاری و محکومیت» اکتفا نکند و «برنامه» داشته باشد.

علم‌الهدی با حمایت از فعالیت «شیعیان انقلابی» در عربستان سعودی، گفت که حضور این جریان مذهبی مانع از «جهان‌خواری استکبار و سلطه‌اش بر دنیای اسلام» خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جمهوری اسلامی سال‌ها است از شیعیان عربستان سعودی و بسیاری دیگر از کشور‌های منطقه حمایت می‌کند و با روش‌های گوناگون، آن‌ها را به اقدام علیه ریاض تشویق می‌کند.

احمد علم‌الهدی نیز به‌صراحت این موضوع اشاره کرد و گفت: «اگر اسلام شیعی در قبله مسلمانان [عربستان] گسترش یابد، استکبار به طور طبیعی جمع خواهد شد.»

جمهوری اسلامی و عربستان سعودی از سال ۱۳۹۴ و در پی حمله گروهی از نیرو‌های حزب‌الله به سفارت این کشور در تهران، روابط دیپلماتیک خود را قطع کرده‌اند.

این دو کشور پس از به قدرت رسیدن ابراهیم رئیسی در ایران، تاکنون چهار مرتبه پای میز مذاکره نشسته‌اند که آخرین دور مذاکرات آن‌ها قرار بود در بغداد برگزار شود که از سوی تهران لغو شد. این تصمیم تهران پس از اتخاذ شد که عربستان سعودی از اعدام ۸۱ نفر در این کشور در ارتباط با جرائم تروریستی و قتل خبر داد.

در میان این افراد تعدادی از اهل تشیع هم وجود بودند که اعدام آن‌ها با خشم مقام‌های جمهوری اسلامی مواجه شده است.

در یک هفته اخیر، در برخی شهر‌های ایران از جمله قم و مشهد، گروهی از طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه تجمع اعتراضی برگزار و این اقدام عربستان سعودی را محکوم کرده‌‌اند.

احمد علم‌الهدی هم در آخرین مورد از این تجمع‌ها، عربستان سعودی را تهدید به برخورد کرد و گفت اعدام‌های اخیر در این کشور «دقیقا اجرای یک برنامه نسل‌کشی در جهت خدمت به استکبار جهانی برای زدودن شیعه و اسلام انقلابی از نقطه قبله مسلمانان جهان است».