الکساندر زورف، ناکام بزرگ رقابت‌های تنیس ایندیان ولز

زورف در سال ۲۰۲۱ یکی از موفق‌ترین تنیس‌بازان مرد جهان لقب گرفت

زورف که مقابل تامی پاول، نفر ۳۹ جهان، قرار گرفته بود، ست اول را ۶-۲ به حریف واگذار کرد - AFP

رقابت‌های تنیس ایندیان ولز واقع در صحرای کالیفرنیا در مرحله دوم پیگیری شد که حذف زودهنگام الکساندر زورف آلمانی، مرد شماره ۳ تنیس جهان، را به همراه داشت.

زورف سال ۲۰۲۲ را با ناکامی در رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا آغاز کرد و پس از آن، در فینال مون‌پلیه مغلوب بوبلیک، تنیس‌باز اهل قزاقستان، شد و در رقابت‌های اکاپولکو نیز که مدافع عنوان قهرمانی بود، به دلیل رفتار ناشایست و توهین به داور مسابقه در بازی دو نفره، از ادامه رقابت‌ها منع شد.

رقابت‌های مسترز در آمریکا می‌توانست برای او فرصتی مناسب باشد و مسیرش برای رسیدن به رده نخست جهان را هموار کند؛ اما باخت او مقابل حریفی از آمریکا در دور دوم رقابت‌ها نشان داد که او در سال ۲۰۲۲ چندان هم آماده نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

زورف که مقابل تامی پاول، نفر ۳۹ جهان، قرار گرفته بود، ست اول را ۶-۲ به حریف واگذار کرد. او ست دوم را ۶-۴ پیروز شد و ست نهایی و سوم را نیز پرقدرت شروع کرد؛ اما در حالی که ۴-۲ در گیم‌ها پیش افتاده بود، با بازگشت فوق‌العاده تنیس‌باز کشور میزبان روبه‌رو شد و ست سوم را در تای‌برک واگذار کرد تا در مجموع دو بر یک بازنده این مسابقه باشد و از دور رقابت‌ها کنار رود.

زورف در سال ۲۰۲۱ یکی از موفق‌ترین تنیس‌بازان مرد جهان لقب گرفت و توانست مدال طلای المپیک توکیو و همچنین قهرمانی رقابت‌های هشت نفره پایانی سال در تورین را به دست آورد. بدین ترتیب او فعلا شانس رسیدن به رتبه نخست جدول رده‌بندی تنیس جهانی را از دست داد و باید هفته آینده در رقابت‌های تنیس مسترز میامی بار دیگر شانس خود را امتحان کند.

در دیگر مسابقات مهم برگزار شده در دور دوم رقابت‌ها، می‌توان به پیروزی سخت متئو برتینی ایتالیایی مقابل هولگر رون ۱۸ ساله از دانمارک اشاره کرد. برتینی، مرد شماره ۶ تنیس جهان، ابتدا ست اول را ۶-۳ به پیروزی رسید اما حریف جوان او در یک رقابتی نزدیک، ست دوم را ۶-۴ از آن خود کرد؛ با این حال سرویس‌ها و ضربات فورهند پرقدرت برتینی کار را برای این تنیس‌باز دانمارکی که نفر ۸۶ جهان است، دشوار کرد و در نهایت برتینی موفق شد ست سوم و نهایی را ۶-۴ پیروز شود و این مسابقه را دو بر یک به سود خود تمام کند.

برتینی در مرحله بعد نیز باید در یک بازی سخت، مقابل لوید هریس از آفریقای جنوبی قرار بگیرد. از دیگر نتایج مهم دور دوم رقابت‌ها می‌توان به پیروزی آندری روبلف و استفانوس سیتسیپاس مردان شماره ۷ و ۵ تنیس جهان مقابل حریفانشان اشاره کرد.

بیشتر از تنيس