قهرمان بوکس: حمله روسیه به اوکراین «بزرگ‌ترین نبرد زندگی من» است

ولادیمیر کلیچکو و برادرش ویتالی، شهردار کی‌یف اعلام کردند در مبارزه با نیروهای روس آماده مرگ‌اند

قهرمان سابق [بوکس] سنگین‌وزن جهان در کنار برادرش ویتالی - GENYA SAVILOV / AFP

ولادیمیر کلیچکو در حال دفاع از اوکراین پس از حمله روسیه به این کشور، بااطمینان اعلام کرد در «بزرگ‌ترین نبرد زندگی» خود حضور دارد.

قهرمان سابق [بوکس] سنگین‌وزن جهان و برادرش ویتالی، شهردار کی‌یف، هر دو اعلام کردند که در مبارزه با نیروهای روس برای کشورشان، «آماده مرگ»‌اند.

اما کلیچکو که عنوان طولانی‌ترین قهرمانی پیوسته سنگین‌وزن در طول تاریخ را دارد، تاکید می‌کند که ورزش می‌تواند با زیر سوال بردن مشروعیت روسیه ولادیمیر پوتین، در این جنگ نقشی «حیاتی» بازی کند.

کلیچکو به میرور گفت: «مردم می‌گویند این بزرگ‌ترین نبرد زندگی من است و من هم موافقم. بسیار غم‌انگیز است که می‌بینم این جنگ تا این حد وحشتناک است.»

«ما معتقدیم تحریم‌ها در سطوح مختلف از جمله در ورزش، بسیار مهم است.»

«اگر مسابقات ورزشی را تحریم کنیم، ورزشکاران از رهبرشان خواهند پرسید: چرا هیچ‌کس با ما مسابقه نمی‌دهد؟ تاکید می‌کنم که این تحریم علیه ورزشکاران نیست، بلکه به نام صلح در اوکراین است.»

کلیچکو معتقد است هریک از نهادهای مدیریتی ورزش می‌توانند با پیروی از کمیته جهانی المپیک (آی‌او‌سی) و عمل به راهنمایی‌های این کمیته برای محروم کردن ورزشکاران روس از شرکت در رویدادهای بین‌المللی، تاثیرگذار باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این دو برادر اخیرا تعهد خود به مبارزه برای آزادی کشورشان را تکرار کردند و ویتالی گفت که «به وطن‌پرستی مردم کشورش افتخار می‌کند».

او در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «قدرت ارتش روسیه برای ما اهمیتی ندارد. ما آماده نبردیم. ما آماده‌ایم برای خانواده و وطنمان بمیریم؛ چون این خانه ما است. این آینده ما است و کسی می‌خواهد وارد خانه ما شود و آینده ما را بدزد.»

او افزود که یک «جنبش میهن‌پرستانه عظیم» برای دفاع از کشور راه افتاده است و مردم اوکراین از تمامی اصناف برای سلاح برداشتن آمادگی دارند.

او گفت: «ما در برابر یکی از قوی‌ترین ارتش‌های جهان ایستاده‌ایم. خواست ما استقلال است و این اولویت اصلی ما است. ما از خانواده، شهر، کشور و آینده خود دفاع می‌کنیم.»

«هم اکنون یک جنبش میهن‌پرستانه عظیم به راه افتاده است. تصور کنید افراد مسن هم به میدان آمده‌اند. پزشکان، هنرپیشگان سینما و بازیگران تئاتر و بسیاری دیگر از شاغلان دیگر که هرگز انتظار نمی‌رفت سلاح بردارند.»

«آن‌ها اکنون به سراغ ما می‌آیند. آن‌ها آماده مبارزه‌اند. این شگفت‌انگیز است.»

همقطار او، آلکساندر یوسیک، بوکسور حرفه‌ای دیگر اوکراین، هم تایید کرد که به گردان دفاع منطقه‌ای پیوسته و آماده نبرد است. او با حضور مترجم و مدیر برنامه‌اش، اگیس کلیماس، در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «شاید به نظر برسد این کار از روی احساسات بوده است.»

«اما روح من به خدا و جسم و حیثیت من به خانواده و کشورم تعلق دارد. بنابراین ترسی در کار نیست. مطلقا هیچ ترسی وجود ندارد. فقط همه حیران شده‌اند که چطور در قرن ۲۱ چنین چیزی رخ داده است؟»

«راستش را بخواهید نمی‌دانم چه زمانی دوباره به رینگ برمی‌گردم. حیثیت و کشورم برای من از کمربند قهرمانی مهم‌تر است.»

© The Independent