تصویر پرچم روسیه از کنار نام بازیکنان تنیس این کشور پاک شد

تیم تنیس مردان روسیه که سال گذشته قهرمان رقابت‌های جام دیویس شد، در سال ۲۰۲۲ اجازه ندارد در این رقابت‌ها شرکت کند

دنیل مدودف در کنار کاپیتان تیم روسیه در مسابقات مقدماتی جام دیویس تنیس سوئیس در فوریه ۲۰۱۹ - Fabrice COFFRINI / AFP

تنش و جنگ بین روسیه و اوکراین همچنان رشته‌های مختلف ورزشی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و حالا ای‌تی‌پی، اتحادیه تنیس‌بازان حرفه‌ای دنیا، در اقدامی عجیب، تصویر پرچم و نام روسیه را از کنار نام بازیکنان این کشور در وب‌سایت رسمی این نهاد پاک کرد تا به نوعی مخالفت خود با جنگ را اعلام کند و بر خواسته جهانی مبنی بر پایان این تجاوز وحشیانه روسیه تاکید ورزد.

در روزهای گذشته، تنیس‌بازان زن اوکراینی که الینا اسویتولینا، زن شماره ۱۵ تنیس جهان، مشهورترین آن‌ها است، با انتشار بیانیه‌ای از اتحادیه تنیس زنان خواستند با مشخص کردن موضع خود در قبال حمله روسیه به اوکراین، از آن‌ها حمایت کنند. آن‌ها در این بیانیه خواستار لغو تمامی رقابت‌های تنیس در کشور روسیه‌اند و اگرچه حمایت خود از تنیس‌بازان زن روس را مشخصا اعلام کردند، خواسته آنان پاک کردن نام و پرچم این کشور از جلوی اسامی آنان بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فدراسیون جهانی تنیس نیز در اقدامی سریع تمامی رقابت‌های تنیس در روسیه را به حالت تعلیق در آورد. تیم تنیس مردان روسیه که سال گذشته قهرمان رقابت‌های جام دیویس شد، در سال ۲۰۲۲ اجازه ندارد در این رقابت‌ها شرکت کند. این موضوع برای تیم زنان روسیه هم به همین شکل است و آن‌ها هم نمی‌توانند در رقابت‌های فد کاپ حضور داشته باشند و از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند. البته این تصمیم فقط در بازی‌های ملی اعمال می‌شود و بازیکنان می‌توانند بدون استفاده از نام و پرچم کشورشان در رقابت‌ها آزاد و انفرادی شرکت کنند.

در همین حال، تعداد کمی از بازیکنان روس حاضر در رقابت‌های تنیس به حمله کشورشان به اوکراین واکنش نشان داده‌اند؛ اما این موضوع از نظر اکثر تنیس‌بازان اوکراینی قابل‌قبول نیست و از تنسیورهای روس می‌خواهند در این موضوع، موضع مشخصی اتخاذ کنند و در غیر این صورت، از حضور آن‌ها در مسابقات انفرادی نیز جلوگیری شود.

روبلف تنها تنیس‌باز روس بود که چند روز پیش در جریان مسابقات تنیس دبی، مخالفت خود را آشکارا نشان داد و با نوشتن عبارت «جنگ را متوقف کنید» روی دوربین پخش زنده رقابت‌ها، خواستار پایان دادن به این جنگ بی‌رحمانه شد.

بیشتر از تنيس