افغانستان در مسابقات یک‌روزه کریکت، بنگلادش را شکست داد

راشد خان، از بازیکنان مطرح کریکت، در این مسابقات حضور داشت

تیم ملی کریکت افغانستان در دو بازی ۵۰ آوره بین‌المللی قبلی خود مقابل تیم ملی بنگلادش شکست خورده بود‌ـ MUNIR UZ ZAMAN/AFP

تیم ملی کریکت افغانستان در سومین بازی یک‌روزه بین‌المللی با هفت ویکت، تیم ملی کریکت بنگلادش را شکست داد و پیروز میدان شد. روز دوشنبه ۹ اسفند، تیم‌های ملی کریکت افغانستان و بنگلادش در سومین و آخرین بازی یک‌روزه به مصاف هم رفتند و بنگلادش با هفت ویکت، بازی را به افغانستان واگذار کرد.

در این بازی، نخست بنگلادش توپ‌زنی کرد و با از دست دادن تمام بازیکنانش، توانست ۱۹۳ دوش برای تیم ملی کریکت افغانستان هدف تعیین کند. در مقابل افغانستان، با از دست دادن تنها سه بازیکن، امتیاز لازم را به‌ دست آورد و از سد بنگلادش عبور کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیم ملی کریکت افغانستان در دو بازی ۵۰ آوره بین‌المللی قبلی خود مقابل تیم ملی بنگلادش شکست خورده بود، اما در این دور (سومین بازی یک‌روزه بین‌المللی) با هفت ویکت، بنگلادش را شکست داد و پیروز میدان شد. در این دور از مسابقات، راشد خان، بازیکن نامدار تیم ملی کریکت افغانستان، در بازی‌های یک‌روزه توانست ۱۵۰ ویکت به‌ دست آورد و سومین بازیکن جهان شود.

راشد خان پس از عضویت در تیم ملی کریکت افغانستان، در مدت خیلی‌ کوتاهی توانست شهرت جهانی کسب کند و به یکی از بازیکنان مشهور کریکت در جهان تبدیل شود. در دسامبر ۲۰۲۰، شورای بین‌المللی کریکت (ICC) راشد خان را بازیکن برتر ۱۰ سال گذشته اعلام کرد.

در ۲۰ سال گذشته اعضای تیم ملی کریکت افغانستان پس از هر پیروزی و بازگشت به کشور، همواره با استقبال گرم مقام‌های دولت پیشین، نهادهای مسئول و شهروندان مواجه شده‌اند. اما اکنون که طالبان در این کشور قدرت را در دست دارد، پیروزی‌های این تیم مانند گذشته مورد استقبال قرار نگرفته است.

بیشتر از ورزش