مقام فرهنگی طالبان: لازم نیست زنان افغانستان کریکت بازی کنند

«اسلام و امارت اسلامی اجازه نمی‌دهد زنان کریکت یا نوعی از ورزش را بازی کنند که در معرض نمایش قرار بگیرند»

طالبان می‌گویند که زنان افغانستان مجاز به ورزش نخواهند بود-AREF KARIMI / AFP

طالبان تایید کرده است که زنان در افغانستان مجاز نخواهند بود به کریکت یا هر ورزش دیگری بپردازند، و اعلام این موضع باعث بروز تردید در مورد برگزاری مسابقه ماه نوامبر تیم‌های مردان افغانستان و استرالیا خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی طالبان، گروه بنیادگرای اسلام‌گرایی که قدرت را در افغانستان در دست گرفته است، در گفت‌وگوی اختصاصی با اس‌بی‌اس استرالیا گفت، این گروه به ورزش به عنوان چیزی که برای زنان مهم باشد، نگاه نمی‌کند.

احمدالله وثیق گفت، فکر نمی‌کند زنان اجازه داشته باشند کریکت بازی کنند «چون لازم نیست» و افزود: «آن‌ها ممکن است با وضعیتی روبه‌رو شوند که چهره و بدن‌شان پوشیده نباشد. اسلام اجازه نمی‌دهد زنان به آن شکل دیده شوند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «عصر رسانه است و عکس‌ها و ویدیوهایی خواهد بود، و مردم آن‌ها را می‌بینند. اسلام و امارت اسلامی اجازه نمی‌دهد زنان کریکت یا نوعی از ورزش را بازی کنند که در معرض نمایش قرار بگیرند.»

احمدالله وثیق ماه گذشته به شبکه اس‌بی‌اس گفته بود که مردان اجازه خواهند داشت به بازی کریکت ادامه دهند و چراغ سبز را به تیم ملی مردان افغانستان برای سفر به استرالیا در اواخر امسال برای انجام یک بازی آزمایشی داد.

با این حال، اظهارات اخیر این مقام ارشد طالبان موجب بروز تردیدهایی در مورد برگزاری این دیدار و آینده تیم ملی مردان کریکت افغانستان شده است.

شورای بین‌المللی کریکت تمامی ۱۲ کشور عضو را ملزم کرده است که یک تیم ملی زنان نیز داشته باشند و تنها اعضای دایم این شورا اجازه خواهند داشت که در بازی‌های آزمایشی حضور یابند.

بیشتر از جهان