حمله موشکی اسرائیل به نزدیکی دمشق، سه کشته برجای گذاشت

در چهارمین حمله اسرائیل در ماه فوریه به مواضع مرتبط با جمهوری اسلامی ایران در سوریه، سه سرباز سوری کشته شدند

سوریه اعلام کرد پدافند هوایی آن کشور اغلب موشک‌های اسرائیل را رهگیری و منهدم کرده است (تصویر آرشیوی)- STR / AFP

به گزارش رسانه‌های دولتی سوریه، سه سرباز سوری بامداد پنجشنبه، پنجم اسفندماه، در حمله موشکی اسرائیل به نزدیکی دمشق، پایتخت سوریه، کشته شدند.

براساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی، این حمله ساعاتی پس از آن انجام شده که ظاهرا اسرائیل اعلامیه‌هایی را برفراز مواضع ارتش سوریه فروریخته که هشدار می‌دادند ممکن است به‌دلیل همکاری با گروه تروریستی تحت حمایت ایران، حزب‌الله، هدف قرار گیرند.

خبرگزاری دولتی سوریه، سانا، اعلام کرد در حدود ساعت ۱:۱۰ بامداد پنجشنبه به وقت محلی، پدافند هوایی سوریه در اطراف دمشق، اغلب موشک‌های ارسالی اسرائیل را رهگیری و منهدم کرده است. این خبرگزاری افزود که سه سرباز سوری در این حمله کشته شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دیده‌بان حقوق بشر سوریه، نهاد ناظر بر درگیری‌ها و تحولات که در سراسر آن کشور، شبکه‌ای گسترده‌ از منابع را در اختیار دارد، گزارش داد «پس از آن‌که پدافند ضدهوایی ارتش سوریه موشک‌های اسرائیل را رهگیری کرد»، صدای انفجارهایی در دمشق و حومه آن شنیده شده است.

در ماه فوریه این چهارمین‌باری است که گزارش‌هایی از حملات اسرائیل به هدف‌ها و نیروهای مرتبط با جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه منتشر می‌شود. رسانه‌ها پیش‌تر از حمله اسرائیل به یک شهرک در نزدیکی بلندی‌های جولان در روزهای اخیر، یک پایگاه نظامی نزدیک دمشق و مورد استفاده نیروهای ایرانی و سوری در سوریه در ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن‌ماه) و حمله به سامانه‌های ضدهوایی سوریه در آغاز ماه فوریه خبر دادند.

از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه در سال ۲۰۱۱ میلادی، اسرائیل صدها حمله هوایی به خاک سوریه انجام داده است و مواضع دولتی و همچنین نیروهای متحد مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران و شبه‌نظامیان شیعه حزب‌الله را هدف قرار داده است.

مقام‌های اسرائیل به‌ندرت درمورد حملات هوایی که در سوریه انجام می‌دهد، به‌طور مستقیم اظهار نظر می‌کنند، اما بارها اعلام کرده‌اند که به ایران اجازه نخواهند داد نفوذ خود را در سوریه عمیق‌تر کند.