اسرائيل و مراکش قرارداد همکاری بازرگانی و سرمایه‌گذاری امضا کردند

در سفر وزیر اقتصاد إسرائيل، همسر وی نیز او را همراهی می‌کند که زاده مراکش است

اورنا باریوای، وزیر اقتصاد اسرائيل، با ریاض مِزور، وزیر صنعت و بازرگانی مراکشFADEL SENNA / AFP

روز دوشنبه، ۲۱ فوریه، وزیر اقتصاد اسرائیل  گفت که آن کشور در پی افزایش چشمگیر تبادلات اقتصادی خود با مراکش است. اسرائیل و مراکش پس از عادی‌سازی روابط خود در سال ۲۰۲۰، به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی با یکدیگر هستند. 

به گزارش رویترز، اورنا باریوای، وزیر اقتصاد اسرائيل، که برای نخستین بار به رباط، پایتخت مراکش، سفر می‌کند، پس از دیدار و گفت‌وگو با ریاض مِزور، وزیر صنعت و بازرگانی مراکش، به خبرنگاران گفت که اسرائیل قصد دارد دادوستد سالانه خود را با کشور مراکش به ۵۰۰ میلیون دلار برساند. ارزش دادوستدهای میان این دو کشور در حال حاضر ۱۳۱ میلیون دلاراست. در این نشست، یک قرارداد بازرگانی و سرمایه‌گذاری به امضای طرفین رسید. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس این قرارداد، دو کشور متعهد می‌شوند که دادوستد و سرمایه‌گذاری را، به‌ویژه در بخش‌های صنایع هوافضا، خودروسازی، محصولات کشاورزی، نساجی، و داروسازی تسهیل کنند.

وزیر اقتصاد اسرائيل همچنین صبح امروز، دوشنبه ۲۱ فوریه، با همتای مراکشی خود، نادیا فتاح، درباره توافق‌های آتی در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، گمرکی، و مالیاتی گفت‌وگو کرد.  

در سفر وزیر اقتصاد إسرائيل، همسر وی نیز او را همراهی می‌کند که زاده مراکش است و برای نخستین بار از سال ۱۹۵۷ که در سن دو سالگی آن کشور را ترک کرد، به رباط سفر می‌کند.

سفر وزیر اقتصاد اسرائیل به مراکش در حالی صورت می‌گیرد که سه ماه پیش، این دو کشور توافقنامه‌ای دفاعی با یکدیگر امضا کردند.

بیشتر از جهان