والنسیا ۱- بارسلونا ۴؛ درخشش اوبامیانگ در مِستایا

بارسا با کسب یازدهمین پیروزی در این فصل از رقابت‌های لالیگا ۴۲ امتیازی شد

بازی دیدنی شاگردان ژاوی به‌خصوص پدری در این مسابقه چشم‌نواز بود - JOSE JORDAN / AFP

هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لالیگا اسپانیا برای بارسلونا به بهترین شکل ممکن پیگیری شد و بارسایی‌ها که در دیداری حساس در ورزشگاه مِستایا مهمان تیم فوتبال والنسیا بودند، در پایان موفق شدند با نتیجه ۴-۱ مقتدرانه میزبان خود را شکست دهند.

شاگردان ژاوی در این مسابقه بازی را بهتر از میزبان آغاز کردند و در دقیقه ۲۳، اوبامیانگ، خرید جدید این تیم، موفق شد روی پاس جوردی آلبا دروازه والنسیا را در موقعیتی تک‌به‌تک باز کند. والنسیا خیلی زود و در دقیقه ۲۵ گل تساوی را به ثمر رساند اما پس از بازبینی ویدیویی، گل میزبان به دلیل آفساید مردود اعلام شد.

بازی دیدنی شاگردان ژاوی به‌خصوص پدری در این مسابقه چشم‌نواز بود و آن‌ها موفق شدند در دقیقه ۳۲ مسابقه گل دوم را نیز به ثمر برسانند. این بار فرانکی دی یونگ، هافبک هلندی بارسا، بود که روی پاس دمبله موفق شد برای بارسا گلزنی کند؛ اما طوفان بارسا در نیمه نخست تمامی نداشت و اوبامیانگ در دقیقه ۳۸ مسابقه، گل دوم خود را زد و بارسا را سه بر هیچ پیش انداخت تا نیمه نخست با برتری قاطع بارسلونا به پایان برسد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیمه دوم با حملات پیاپی میزبان آغاز شد و والنسیا توانست در دقیقه ۵۲ مسابقه، با ضربه کارلوس سولر یکی از گل‌های خورده را جبران کند؛ اما بارسا بعد از دریافت گل بازهم جریان بازی را به دست گرفت. روند بازی به‌گونه‌ای پیش می‌رفت که مشخص بود والنسیا توان مقابله با بارسا را ندارد. سرانجام پدری در دقیقه ۶۳ با شوتی دیدنی دروازه والنسیا را فرو ریخت تا نتیجه را چهار بر یک کند و خیلی زود و قبل از به صدا در آمدن سوت پایان، کار را یکسره کرده باشد.

حملات والنسیا در ادامه برای جبران گل‌های خورده بی‌نتیجه ماند و بارسا این دیدار حساس را با یک پیروزی قاطع به پایان رساند. بدون شک بهترین خبر برای بارسایی‌ها در خط حمله این تیم خلاصه می‌شد؛ جایی که اوبامیانگ، خرید جدید اهل گابن این تیم، موفق شد پس از سه بازی برای بارسا گلزنی کند و حالا آن‌ها امیدوارند تا در بازی برگشت مقابل ناپولی در لیگ اروپا هم این گلزنی ادامه داشته باشد.

ژاوی، سرمربی بارسا، پس از این پیروزی گفت: «از این پیروزی با چنین نتیجه‌ای خیلی خوشحالم؛ باید بگویم بازیکنانم به درک بهتری از رقابت رسیده‌اند و ما در این مسابقه به‌خصوص در نیمه نخست عالی بودیم. در نیمه دوم کار سخت شد و این طبیعی بود چون میزبان برای جبران، بازی مستقیم را در دستور کار قرار داد. حالا مهم‌ترین کار این است که به بازی با ناپولی فکر کنیم و بعد از آن بازی با بیلبائو. باید جایگاهمان در جدول رقابت‌ها را مستحکم‌تر کنیم تا خیالمان از سهمیه سال آینده راحت شود و بعد از آن، به رده‌های بالای جدول نگاه کنیم.

بارسا با کسب یازدهمین پیروزی در این فصل از رقابت‌های لالیگا ۴۲ امتیازی شد و به دلیل برتری در تقابل رودررو با اتلتیکو مادرید، در رده چهارم جدول قرار گرفت؛ این در حالی است که بارسا نسبت به دیگر تیم‌های بالای جدول یک بازی هم کمتر انجام داده است.

بیشتر از فوتبال