مدیر حوزه‌های علمیه: ما روحانی هستیم، با خاندان پیامبر ارتباط داریم

«تاریخ بزرگ حوزه را بخوانید و آن را الگوی خود قرار دهید»

جامعه المصطفی نهادی است که به ترویج و تبلیغ تشیع در سایر کشورهای دنیا می‌پردازد- عکس:خبرگزاری حوزه

علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، با بیان اینکه «انقلاب اسلامی میراث امام خمینی است»، در جمع طلاب و روحانیون گفت: «ما و شما روحانی هستیم، با خاندان پیامبر ارتباط داریم.»

به گزارش خبرگزاری حوزه، او که در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه استان سمنان شرکت کرده بود، افزود: امام خمینی اوج قله‌های معرفتی و عرفانی را درک کرده بودند. رنج‌ها را به جان خریدند و مشعل نور قرآن و هدایت را به امروز رساندند و میراث بزرگی است که به انقلاب اسلامی انجامید؛ تاریخ بزرگ حوزه را بخوانید و آن را الگوی خود قرار دهید.

سخنان اعرافی پیش‌ازاین نیز باعث واکنش‌های بسیاری شده بود. او که با حکم علی خامنه‌ای علاوه بر مدیریت حوزه‌های علمیه قم، در شورای عالی انقلاب فرهنگی عضویت دارد، مدعی شده بود که جامعه المصطفی توانسته است طی یک دهه بیش از ۵۰ میلیون نفر را در سراسر دنیا شیعه کند.

جامعه المصطفی نهادی است که به ترویج و تبلیغ تشیع در سایر کشورهای دنیا می‌پردازد. مرکز این نهاد در شهر قم است و در ۶۰ کشور، شعباتی ایجاد کرده است تا افراد مستعد را شناسایی کرده و برای آموزش به قم اعزام کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی همچنین در دوران ابتدایی شیوع کرونا در شهر قم، ضمن مخالفت با اجرای قرنطینه و انتقاد از وزارت بهداشت درباره اعلام بی‌توجهی مردم به قوانین بهداشتی در اماکن مذهبی این شهر، گفته بود: «بیگانگان برای ترویج «قم هراسی» تلاش می‌کنند و از مسئولان انتظار می‌رود تذکرها و هشدارهای لازم را اعلام کنند، اما سخنان سخیف و تعرض نابجا را متوجه مردم قم نکنند.»

او پس از مدت کوتاهی، در نامه‌ای خطاب به سعید نمکی، وزیر بهداشت وقت نوشت که «مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آمادگی معرفی عضوی در ستاد مرکزی بحران کشور را دارد».

اعرافی همچنین از سعید نمکی خواست که «کمیته امور فرهنگی و دینی» در ستاد مقابله با کرونا تشکیل و ریاست آن به حوزه‌های علمیه واگذار شود: «با توجه به اهمیت موضوعات فرهنگی و دینی، کمیته امور فرهنگی و دینی نیز در کنار سایر کمیته‌ها با محوریت مدیریت حوزه‌های علمیه کشور تدبیر و جهت همکاری در امور مرتبط، تشکیل شود تا ضمن هماهنگی بیشتر از ظرفیت کامل حوزه و روحانیت در سراسر کشور در خدمت به ملت ایران بهره‌برداری شود.»