آتش‌سوزی در کشتی یونان – ایتالیا؛ ۱۱ نفر همچنان مفقودند

پیدا شدن دو پناهجو در میان مسافران، نگرانی‌ درباره بیشتر بودن تعداد مفقودی‌ها را افزایش داده است

کشتی «المپیک یوروفری» روز جمعه در نزدیکی جزیره کورفو یونان دچار حادثه شد - Angelos Tzortzinis / AFP

پس از آتش‌سوزی گسترده روز جمعه در یک کشتی مسافربری که از یونان راهی جنوب ایتالیا بود،  از سرنوشت ۱۱ مسافر همچنان اطلاعی در دست نیست.

به گزارش رویترز، مسئول وزارت کشتیرانی یونان روز یکشنبه اعلام کرد یکی از ۱۲ مسافری که پس از آتش‌سوزی کشتی در حال حرکت مفقود شده بود، از سوی امدادگران زنده پیدا شد.

به گفته او امدادگران موفق شدند این مسافر را که در پشت کشتی پناه گرفته و تلاش داشت با پایین آمدن از پلکان خودش را نجات بدهد، پیدا کنند. 

کشتی «المپیک یوروفری» روز جمعه در نزدیکی جزیره کورفو یونان دچار حادثه شد. پیش از این، گارد ساحلی یونان ۲۸۰ نفر از ۲۹۲ مسافر و خدمه کشتی را نجات داده بود و حالا تلاش برای نجات ۱۱ سرنشین ناپدیدشده دیگر ادامه دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته مسئولان کشور یونان، تحقیقات در باره علت این حادثه بلافاصله پس از وقوع آن آغاز شد با این حال هنوز علت دقیقی اعلام نشده است. به گفته برخی از منابع خبری، به نظر می‌رسد آتش‌سوزی از یک کامیون حمل شده در انبار کشتی شروع شده باشد. 

کشتی «المپیک یوروفری» بیشتر شامل اتباع ایتالیایی بوده و بر اساس تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی کاملا در آتش سوخته است. 

خبرگزاری فرانسه روز شنبه به نقل از مسئولان محلی تعداد نجات‌یافتگانی که در بیمارستان تحت مراقبت هستند را ۹ نفر اعلام کرد و آتش‌سوزی تاکنون تلفات جانی نداشته است.

برخی خبرها حاکی از این است که چند مهاجر افغان نیز جزو سرنشینان این کشتی بوده و تلاش داشتند به صورت غیرقانونی از یونان به ایتالیا برسند.

چنین اتفاقی، نگرانی‌ها در باره بیشتر بودن میزان افراد مفقودی را افزایش داده که ممکن است نام و مشخصاتشان ثبت نشده باشد.

بیشتر از جهان