حزب کارگر حمایت از زنان یائسه در محیط کار را اجباری می‌کند

این طرح شامل برنامه‌هایی برای حفظ رفاه و راحتی زنان یائسه در محیط کار است

JESSICA TAYLOR / UK PARLIAMENT / AFP

سازمان‌های بزرگ، تحت حکومت حزب کارگر، مجبور خواهند شد سیاست کاری ویژه‌ای در ارتباط با یائسگی ایجاد کنند تا تصورات نامطلوبی که پیرامون آن وجود دارد، برطرف شود.

اکثریت ۳.۴ میلیون زن در بریتانیا، عوارض یائسگی را در سال‌های میان ۵۰ و ۶۴ تجربه خواهند کرد.

این عوارض، شامل گر گرفتن، عرق شبانه، بی خوابی، سردرد، خشکی واژن و درد، کاهش تمایل جنسی، ضربان تند قلب، عفونت‌های مکرر مجاری ادرار – و افزون بر آن -  اضطراب، تغییر ناگهانی حالات روانی، افسردگی و اختلال در تمرکز است.

زیر رهبری یک دولت کارگر، سازمان‌هایی که بیش از ۲۵۰ کارمند دارند، باید به مدیرانشان آموزش‌های لازم برای درک پیامدهای روحی و جسمی یائسگی داده و تغییرات لازم را  برای کمک به کارمندان یائسه ایجاد کنند.

این شامل تعبیه دستگاه‌های تهویه و پیشنهاد شیفت‌های قابل تغییر برای زنانی است که دچار بی‌خوابی می‌شوند..

کارفرما، همچنین، باید سیاست‌های قابل انعطاف کاری برای زنان یائسه درنظر بگیرد و شرایط کار را با درنظر گرفتن نیازهای زنان یائسه به گونه‌ای ارزیابی کند که موجب تشدید عوارضشان نشود.

به گفته حامیان این طرح، این سیاست جسورانه از زنانی که در حین کار دچار عوارض یائسگی می‌شوند، حمایت می‌کند. باید با هم به برخورد بدی ( که به یائسگی وجود دارد) پایان دهیم و زنان از قاعدگی تا یائسگی در تبعیض  قرار نگیرند.

حامسان این طرح می گویند، این بخشی از طرح‌های ما برای ایجاد انقلاب در محل کار و برقراری تساوی تحت رهبری یک دولت کارگر است. با اعمال سیاست‌هایی از این قبیل و از طریق زنان تنها و ادارات ویژه تساوی در کار، دولت کارگر اصل تساوی را در قلب دولت قرار خواهد داد. 

دایان دانزبرینک که شبکه موسوم به «حمایت در یائسگی» را  با حدود ۱۰ هزار زن اداره می‌کند، ضمن استقبال از وعده حزب کارگر، به ایندیپندنت گفت:« خوشحالم. آگاهی از یائسگی در محل کار یک پیروزی برای همه است. درحال حاضر بسیاری زنان مجبور به ترک کار می‌شوند چون راهنما و حامی ندارند، و کارفرما نیز از کار کارمندان با تجربه محروم می‌شود.» 

دانزبرینک، رهبر کارزار موسوم به «یائسگی را مهم کنید» که از اکتبر گذشته با همکاری نمایندگان زن پارلمان به راه افتاده، افزود:«این کارزار که از روز ۱۸ اکتبر سال گذشته و از روز جهانی یائسگی شروع شده، خواهان برقراری یک راهبرد یائسگی در تمام ادارات است. ما با نمایندگان پارلمان از جمله کارولین هریس، ریچل مکلین، و پولا شریف همکاری کرده‌ایم تا این راهبرد در ادارات و آموزش یائسگی برای پزشکان عمومی اجباری شود. 

«هدف دیگر ما، جای دادن یائسگی در موضوع های درسی مربوط به روابط فردی و جنسی است که توانستیم تنها نُه ماه پس از آغاز کارزار به آن دست یابیم».

پژوهش‌ها نشان داده است که از هر چهار زن، یک زن دچار عوارض توان‌فرسای یائسگی می‌شود که می‌تواند تا ۱۵ سال ادامه یابد. یک چهارم زنانی که در نظرخواهی نهاد موسوم به «سلامت زنان » شرکت کرده‌اند، گفته‌اند عوارض یائسگی موجب شده بود به فکر ترک شغل خود بیفتند.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

www.independent.co.uk/news/uk/politics/labour-party-menopause

© The Independent

بیشتر از جهان