پارلمان اروپا از ایران خواست اجرای حکم اعدام را متوقف کند

از یکم ژانویه تا یکم دسامبر سال ۲۰۲۱ دستکم ۲۷۱ تن در ایران اعدام شدند که در میان آنها دو کودک و ۱۰ زن بودند

در ماه گذشته میلادی ۸۵ مجرم نوجوان در انتظار اجرای حکم اعدام بودند-فارس

پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه‌ای از ایران خواست به عنوان گامی در جهت لغو مجازات اعدام، اجرای مجازات اعدام را بی‌درنگ متوقف کند.
در این قطعنامه که پنج‌شنبه ۱۷ فوریه در پارلمان اروپا به تصویب رسید با اشاره به افزایش چشمگیر اجرای حکم اعدام، از جمله اعدام زنان، از زمان روی کار آمدن ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهوری ایران، بر این نکته تاکید شد که مجازات اعدام اغلب اقلیت‌های مذهبی، قومی و دیگر اقلیت‌ها را هدف می‌گیرد.
پارلمان اروپا از مقام‌های ایران می‌خواهد با اصلاح ماده ۹۱ قانون مجازات اسلامی به طور آشکارا مجازات اعدام را برای زیر ۱۸ ‌ساله‌ها در هر شرایطی ممنوع کند.
در این گزارش تاکید شد، ایران دارای بالاترین نرخ سرانه اعدام در جهان است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس گزارش سازمان ملل از یکم ژانویه تا یکم دسامبر سال ۲۰۲۱ دستکم ۲۷۱ تن در ایران اعدام شدند که در میان آنها دو کودک و ۱۰ زن بودند.
قطعنامه پارلمان اروپا اعلام کرد، در ماه گذشته میلادی ۸۵ مجرم نوجوان در انتظار اجرای حکم اعدام بودند.
بر اساس این قطعنامه ایران بیش از هر کشور دیگری در جهان روزنامه‌نگاران را اعدام می‌کند و یکی از سرکوبگرترین کشورها علیه روزنامه‌نگاران است. نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران می‌خواهند با شورای حقوق بشر سازمان ملل همکاری کامل کند و از جمله اجازه دهد گزارشگر ویژه حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران بازدیدهای لازم را انجام دهد. 
این متن با ۶۱۷ رای موافق ۸ رای مخالف و ۵۹ رای ممتنع به تصویب رسید.