موج ششم کرونا در ایران: اوج ابتلا در دو هفته آینده

در حال حاضر ۲۴۷ شهرستان ایران از نظر شدت همه‌گیری در وضعیت قرمز یا پرخطرند

«اومیکرون به نسبت سایر جهش‌ها بچه‌ها را بیشتر درگیر می‌کند و باید حتما کاری کنیم تا برخورد کودکانی که هنوز واجد شرایط تزریق واکسن نیستند با بیماری کاهش یابد.»- Majid Asgaripour/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS

روند افزایشی موارد ابتلا به کووید-۱۹ در ایران همچنان ادامه دارد و وزیر بهداشت با این هشدار که دو هفته آینده اوج موج ششم همه‌گیری کرونا خواهد بود، به مردم توصیه کرد رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

بهرام عین‌اللهی روز پنجشنبه با اعلام اینکه ۹۰ درصد کودکان ۱۲ تا ۱۸ سال در ایران واکسینه شده‌اند، گفت که برای جلوگیری از گسترش اومیکرون در بین کودکان، خانواده‌ها باید تزریق واکسن به کودکان پنج تا ۱۲ ساله را جدی بگیرند.

او اضافه کرد که مراکز بهداشتی و درمانی سراسر ایران در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ در آماده‌باش کامل قرار خواهند داشت. به گفته او، میزان و نوع محدودیت‌های مرتبط با کرونا در این ایام به تصمیم‌های آینده ستاد ملی کرونا بستگی دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین حال، رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی هم گفت که در صورت ابتلا به کرونا، میزان بستری و مرگ‌ومیر افرادی که واکسن نزده‌اند ۹۰ درصد بیشتر از سایر گروه‌ها است و این موضوع نشان دهنده اهمیت تزریق واکسن است. به گزارش ایرنا، دکتر حمید عمادی کوچک در یادداشتی نوشت: «اومیکرون به نسبت سایر جهش‌ها بچه‌ها را بیشتر درگیر می‌کند و باید حتما کاری کنیم تا برخورد کودکانی که هنوز واجد شرایط تزریق واکسن نیستند با بیماری کاهش یابد.»

بنا بر اعلام وزارت روابط عمومی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران، تاکنون ۶۱ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۲۱۹ نفر دوز اول، ۵۴ میلیون و ۹۳۹ هزار و ۵۶۱ نفر دوز دوم و ۲۱ میلیون و ۸۶۵ هزار و ۶۲۶ نفر، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

بر اساس معیارهای قطعی تشخیص، در ۲۴ ساعت منتهی به ۲۸ بهمن، ۱۷ هزار و ۵۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در ایران شناسایی شدند و مجموع مبتلایان به این بیماری در ایران به شش میلیون و ۸۹۴ هزار و ۱۱۰ نفر رسید. در این ۲۴ ساعت، ۱۸۲ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و تعداد مجموع جان‌باختگان به ۱۳۴ هزار و ۴۲۰ نفر رسید.

در حال حاضر ۲۴۷ شهرستان ایران از نظر شدت همه‌گیری در وضعیت قرمز یا پرخطرند، ۱۱۲ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۸۹ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و وضعیت هیچ شهر یا شهرستانی آبی یا کم‌خطر نیست.