سیل در برزیل جان دست‌کم ۵۸ تن را گرفت

شبکه‌های تلویزیونی برزیل خانه‌هایی را نشان می‌دهند که زیر گل ولای مدفون شده‌اند و آتش‌نشانان قادر به دسترسی به آن مناطق نیستند

شهرداری پتروپلیس سه روز عزای همگانی اعلام کرد-CARL DE SOUZA / AFP

روز‌ چهارشنبه، ۱۶ فوریه، مقام‌های محلی در برزیل شمار جان‌باختگان سیلاب ویرانگر در منطقه کوهستانی استان ریودوژانیرو را ۵۸ تن اعلام کردند.

روبنز بومتمپو، شهردار شهر پتروپلیس، می‌گوید با ادامه جست‌وجو در میان گل‌و‌لای‌، احتمالا شمار کشته‌شدگان افزایش می‌يابد.

پریشیلا نوس و برادرش از جمله مردمی هستند که از بامداد چهارشنبه در کنار امدادگران به جست‌وجو مشغولند. آن‌ها در میان گل و‌لای انبوه به دنبال پدر و مادر ناپدید شده خود می‌گشتند، اما تنها تکه لباسی از آن‌ها یافتند. نوس می‌گوید دیگر امیدی به زنده یافتن پدر و مادر خود ندارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روزلین ویرجیلیوی ۴۹ ساله با چشمانی اشکبار التماس‌های کسی را به یاد می‌آورد که او نتوانست نجاتش دهد. او به اسوشیتدپرس گفت: «زنی بود که فریاد می‌زد کمک! کمک! مرا بکشید بیرون!، اما نتوانستم کاری کنیم. جریان آب پرخروش بود.» او افزود: «بدبختانه شهر ما نابود شد.»

پتروپلیس شهری با رنگ و لعاب آلمانی در برزیل است که نامش را از یک پادشاه پیشین برزیل گرفته است. این شهر که بر کوهپایه‌های مشرف بر کلان‌شهر ساحلی برزیل قرار دارد، به دلیل آب‌ ‌هوای خنکش تابستان‌ها پذیرای مسافرانی بود که از گرمای تابستانی می‌گریختند.

پتروپلیس یکی از نخستین شهرهای برزیل بود که مطابق طراحی شهری ساخته شد، اما با افزایش شدید جمعیت آن و ساخت‌‌‌وسازهای انبوه و بی‌برنامه در مناطق نامناسب، و نیز جنگل‌زدایی،‌ آسیب‌پذیر شد.

کلودیو کاسترو، فرماندار ریودوژانیرو، به خبرنگاران گفت وضعیت چنان است که گویی شهر در جنگ نابود شده است. او در تلاش است تمام ماشین‌آلات سنگین دولتی را برای بیرون کشیدن محله‌های مدفون شده در زیر گل ولای بسیج کند.

شبکه‌های تلویزیونی برزیل خانه‌هایی را نشان می‌دهند که زیر گل ولای مدفون شده‌اند و آتش‌نشانان قادر به دسترسی به آن مناطق نیستند. چندین خیابان شهر به دلیل کوهی از خودروها و لوازم خانگی سیل‌برده، مسدودند.

شهرداری پتروپلیس سه روز عزای همگانی اعلام کرد و ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل، که برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، به مسکو سفر کرده است با خانواده جان‌باختگان و آسیب‌دیدگان ابراز همدردی کرد.

بیشتر از جهان