هیلاری کلینتون جاسوسی ترامپ را می‌کرد؟

یک مدیر اجرایی فناوری که عملیات اطلاعاتی علیه ترامپ را سازمان‌دهی می‌کرد با کارزار انتخاباتی کلینتون ارتباط و همکاری نزدیک داشته است

رادنی جوف تلاش کرده بود این برداشت و روایت را ایجاد کند که دونالد ترامپ، دیگر نامزد انتخابات، با روسیه تبانی کرده است‌ـ عکس از توییتر @nypost

جان دورهام، بازپرس ویژه وزارت دادگستری ایالات‌ متحده آمریکا، می‌گوید یک مدیر فنی مرتبط با کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون با جاسوسی در تماس‌های اینترنتی میان روسیه و نهادهای مربوط به دونالد ترامپ، تلاش‌ کرده است تا این برداشت و روایت را ایجاد کند که دونالد ترامپ، دیگر نامزد انتخابات، با روسیه تبانی کرده است. تحقیقات قضایی جان دورهام تلاشی است برای ریشه‌یابی موضوعی که سیاست آمریکا را به‌مدت دو سال ناپایدار کرد.

به گزارش نیویورک پست و بر اساس یافته‌های بازپرس ویژه، یک مدیر اجرایی فناوری با نام رادنی جوف عملیاتی اطلاعاتی علیه دونالد ترامپ و کارزار انتخاباتی او سازمان‌دهی کرد. او به همکاری با مایکل ساسمن، وکیل کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون، و شرکت حقوقی پرنفوذ او متهم شده است. دورهام اشاره می‌کند که رادنی جوف با شرکتی تحقیقاتی که در آن پژوهشگران بسیاری از شرکت‌های اینترنتی و دانشگاه‌های آمریکایی استخدام بودند و برای شرکت حقوقی مایکل ساسمن هم کار می‌کردند‌، همکاری می‌کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مدیر اجرایی با سوءاستفاده از دسترسی‌اش به داده‌های محرمانه، با کمک پژوهشگران دانشگاهی، انبوهی از این داده‌ها را بررسی و تحلیل کرد. او برای پیشبرد فعالیت‌هایش از یک قرارداد پژوهشی امنیت سایبری که دولت فدرال طرف آن بود سوءاستفاده می‌کرد.

بر اساس تحقیقات بازپرس ویژه، جاسوسی در داده‌های مرتبط با برج ترامپ و مجتمع آپارتمانی سنترال پارک وست حتی پس از ادای سوگند ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ نیز ادامه داشت. رادنی جوف، که شرکتش مسئول سرویس‌دهی به دفتر اجرایی رئیس‌جمهوری بود، از دسترسی‌اش به داده‌های حساس استفاده کرد تا اطلاعاتی علیه دونالد ترامپ به‌ دست آورد.

هم‌زمان، مایکل ساسمن، وکیل کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون، از خروجی فعالیت‌های جاسوسی استفاده می‌کرد تا اف‌بی‌آی (اداره تحقیقات فدرال) و حتی سی‌آی‌ای (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) را متقاعد کند ترامپ در حال تبانی با روسیه است. بازپرس ویژه مایکل ساسمن را متهم کرده است که به اف‌بی‌آی دروغ گفته بود تا ارتباطش با کارزار انتخاباتی کلینتون را پنهان کند.

بیشتر از جهان