۱۳ مقصد دلخواه برای دلدادگان جهان

بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین، مقصدی نمادین و جذاب برای سفری عاشقانه است با ترکیبی از رقص تانگو، باغ‌های گل رز، و غذاخوردن در کنار رودخانه

هاوایی از محبوب‌ترین مقاصد «ماه عسل» در جهان است؛ گویی عشق در فضای آن معلق است-Canva

شاید انتخاب شما برای یک مقصد رومانتیک و عاشقانه، ماسه‌های سفید و آب‌های فیروزه‌ای یک ساحل گرمسیری و خلوت، رفتن به دل طبیعت، یا شاید گشت وگذاری در تاریخ و فرهنگ شهرهایی مانند پاریس، ونیز، یا استانبول باشد. انتخاب شما هر جا باشد، برخی از مقاصد برای سفری عاشقانه همیشه در الویت هستند.

به گزارش سی‌ان‌ان، در این مطلب به ۱۳ مکان که به زیبایی مناظر و منحصر‌به‌فرد بودن معماری‌شان مشهور هستند، اشاره شده است.

مالدیو

این کشور با طبیعتی خیره کننده همیشه در صدر فهرست مقاصد رویایی و عاشقانه است. مالدیو با مجموعه‌ای از ۲۶ جزیره مرجانی که در اقیانوس هند قرار دارد، رویایی‌ترین سواحل و آب و حیات دریایی را در خود جای داده است.

بیش از صد هتل و استراحتگاه در این جزایر برای بازدیدکنندگان فراهم شده است که بیشتر آنها با قایق‌های تندرو یا هواپیماهای دریایی قابل دسترسی‌اند.

سونوا جانی یکی از خاص‌ترین استراحتگاه‌های مالدیو است که از ویلاهای روی آب در جزیره‌ای خالی از سکنه تشکیل شده است.

پاتینا مالدیو از دیگر مقاصد عاشقانه این کشور است که دارای ۹۰ ویلای مدرن و ۲۰ اتاق با طراحی برزیلیمارسیو کوگان، معمار مشهور است.

شهر «کُبک» کانادا

کبک؛ شهری که عشق ساطع می‌کند! شهری کاملا فرانسوی و تاریخی با منظره‌ای تماشایی در امتداد رودخانه باشکوه سنت لارنس، قطعا مقصدی خاطرانگیز برای شما خواهد بود.

قدم زدن در کوچه‌های مرکز شهر، حسی مانند غرق شدن در جذابیت‌های اروپا دارد. رستوران‌های فوق‌العاده با غذاهایی که حتی در فرانسه پیدا نمی‌کنید، از ویژگی‌های این شهر است.

اگر به دنبال جایی ویژه برای ماندن می‌گردید،  اقامتگاه «لو شاتو فرانتنک» (Le Château Frontenac) را که در سال ۱۸۹۳ افتتاح شده است، از دست ندهید. موقعیت ایده‌آل و چشم‌انداز خیره‌کننده آن، سفر شما را خواهد ساخت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

توسکانی، ایتالیا

چه چیزی رمانتیک‌‌‌تر از دیدن غروب‌های افسانه‌ای در تپه‌های توسکانی، یا لذت بردن از طعم فوق‌العاده شراب‌های خانگی؟

از تاکستان‌های موجود در «قلعه آما» (Castello di Ama) چیانتی شراب‌هایی تولید می‌کنند که در بین بهترین‌های جهان قرار دارند.

مهمانان این قلعه می‌توانند یکی از پنج سوئیت مجلل متعلق به قرن هجدهم را برای اقامت خود برگزیند. آثاری از هنرمندان مشهور معاصر، مانند آنیش کاپور، در این ملک به چشم می‌خورد. اتاق‌های زیبا و اقامت در یک ملک تاریخی با چشم‌اندازی بی‌نظیر و خدمات ویژه، در کنار شراب‌های مخصوص و محبوب، رضایت شما را در دوران اقامت در این مکان تضمین می‌کند. 

هاوایی

هاوایی از محبوب‌ترین مقاصد «ماه عسل» در جهان است؛ گویی عشق در فضای آن معلق است.

چشم اندازهای بی‌شماری از سواحل، آبشارها، کوه‌ها، و … ، بهترین فضا را برای سفر عاشقانه شما رقم می‌زند.

تماشای طلوع خورشید از بالای دهانه هالیکالا در مائویی، موج‌‌سواری و غواصی، ماساژهای مخصوص در استراحتگاه‌‌ها، و شب‌بیداری‌ها برای تماشای آسمان خیره‌کننده و ستاره‌های هاوایی، شما را از این سفر پشیمان نخواهد کرد.

چارلستون، کارولینای جنوبی

اگر به دنبال شهری با آب و هوای گرم، جذابیت‌هایی خاصی چون خیابان‌های سنگ‌فرش‌، کالسکه‌سواری در مراکز تاریخی، و شام‌هایی خاطرانگیز می‌گردید، چارلستون را از دست ندهید.

شکوفه‌های مزارع ماگنولیا در نزدیکی قدیمی‌ترین باغ‌های عمومی ایالات متحده، دوستداران گل و گیاه را حیرت‌زده خواهد کرد. این مزارع با وسعت بیش از ۱۰۰ هکتار، از سال ۱۸۷۰ به روی عموم باز هستند.

درخت بلوط ۴۰۰ ساله «فرشته» (Angel) در نزدیکی جزیره جانز، مکان خاطرانگیزی برای یک بعدازظهر عاشقانه است.

اقامتگاه پلانترز که در سال ۱۸۴۴ اقتتاح شد، مکانی رمانتیک با حس و حالی کلاسیک است.

بوتسوانا

بوتسوانا مقصدی است که به طبیعت زیبا و بکر، غروب‌های خیره‌کننده، و آسمان پرستاره آن شهرت دارد. قبل از همه‌گیری، محبوبیت این نقطه از جنوب آفریقا افزایش یافته بود.

کمپ «جک» یکی از گزینه‌های مناسب سفر به این مقصد است. چادرهای بومی شیک با جذابیت‌های قدیمی و اصیل، مثل فرش‌های ایرانی، ظرف‌های برنجی، و چوب ماهون، و نیز امکان تماشای حیات‌وحش بیابانی، مانند کفتارهای قهوه‌ای، شیرهای کالاهاری، خارپشت‌ها و گورکن‌های عسلی، ترکیبی از تجمل و آرامش و سبکی متفاوت و عاشقانه برای شما به ارمغان می‌آورد.

پاریس، فرانسه

اگر بگویند یکی از رمانتیک‌ترین شهرهای جهان را نام ببرید، قطعا پایتخت فرانسه اولین نامی است که به زبان‌ می‌آید. قدم زدن در خیابان‌ها با محبوب‌تان، تماشای برج ایفل، موزه لوور، و خیابان‌هایی که در همه جای آن هنر و هنرمند به چشم می‌خورد، و کافه‌ها و رستوران‌ها، پاریس را به مقصدی ویژه برای زوج‌ها بدل کرده است. با این حال، نقاط کمتر شناخته شده‌ای در این شهر است که نباید ارزش‌ آن‌ها را دست‌کم گرفت.

«Musée de la Vie Romantique» موزه‌ای است که به عاشقانه‌های هنر، موسیقی و ادبیات قرن نوزدهم در یک باغ مخفی اختصاص داده شده است.

اگر به دنبال یک وعده غذای مجلل دونفره هستید، رستوران هتل پرزرق و برق «Le Meurice» که قدمت آن به سال ۱۸۳۵ بازمی‌گردد، گزینه‌ای خاص و شیک است. فضای غذاخوری این هتل از کاخ ورسای الهام گرفته است. این هتل در سال ۲۰۱۹ از ۵۰ اتاق و سوئیت تازه بازسازی‌شده رونمایی کرد. 

استانبول، ترکیه

قرن‌ها است که استانبول به دلیل زیبایی و موقعیتش، مردم را به خود جذب کرده است. جذابیت این شهر به حدی بود که امپراتور کنستانتین کبیر، پایتخت امپراتوری روم را در سال ۳۳۰ پس از میلاد، به آنجا منتقل کرد.

تماشای بازار بزرگ، مسجد آبی، ایاصوفیه، و کاخ توپکاپی، از جذابیت‌های استانبول است. بسفر افسانه‌ای، خطی آبی که اروپا و آسیا را به هم پیوند می‌دهد، نیز از دیگر از جاذبه‌های گردشگری استانبول است.

«Régie Ottoman»، ساختمانی بازسازی شده و اقامتگاهی مقرون به‌صرفه با قدمتی بیش از ۱۵۰ سال است. از این اقامتگاه تا دیدن منطقه تاریخی سلطان احمد فقط ۱۰ دقیقه فاصله دارید.

هوی آن، ویتنام

سفر به شهر ساحلی هوی آن در مرکز ویتنام ( که پیش‌تر یک بندر تجاری بوده است) حسی انکارناپذیر و عاشقانه دارد.

این شهر قدیمی، مجموعه‌ای از معابد، خانه‌ها و فروشگاه‌های باستانی است که در اطراف تعدادی کانال ساخته شده‌اند. پل‌های عابر پیاده با صدها فانوس رنگارنگ با نسیم‌های ساحلی بر فراز سر عابران تاب می‌خورند، از جمله مکان‌های رویایی است تا دست در دست معشوقتان در آن‌ها قدم بزنید.

به آسمان فرستادن فانوس‌های کاغذی همراه پیام‌ها و نوشته‌های عاشقانه، از جذابیت‌های شبانه این شهر است.

بورا بورا

بورا بورا مقصدی در دل آقیانوس آرام و سرشار از آرامش است که به عنوان «جواهر دریاهای جنوبی» شناخته می‌شود و به داشتن حریم خصوصی شهرت دارد.

خانه‌های ییلاقی روی آب، از محبوب‌ترین مکان‌های هتل‌های این مقصد است. مهمانان به قدری فضای خصوصی در ویلاهای این جزیره دارند که سرویس‌دهی اتاق‌ها با قایق انجام می‌شود.

اتاق‌های اسپا، چتربازی، یا گشت‌وگذاری در روستاهای محلی، گوشه‌هایی از زندگی و آرامش در این مکان در دل اقیانوس فیروزه‌ای است.

ونیز، ایتالیا

شاید تعداد بازدیدکنندگان پرشمار در ونیز، فرصت وقت گذراندن دونفره و خصوصی را در کنار کانال‌های ونیز از شما و محبوب‌تان بگیرد، اما اقامتگاه‌های خیره‌کننده این شهر این فرصت را برایتان فراهم خواهد کرد.

هتل بلموند سیپریانی در جزیره جودکا، کنجی دنج است که فقط پنج دقیقه‌ با یک قایق چوبی تا میدان سنت مارک فاصله دارد، اما به اندازه سال‌های نوری شما را از جمعیت دور می‌کند.

اقامت در این فضای پر زرق و برق، مورد علاقه طرفداران شهیر، از جمله جورج و امل کلونی است.

نوشیدن یک جرعه «بلّینی» که در همین مکان ابداع و تولید شد، نمایی از کاخ دوج، و غذاهای ستاره‌دار میشلین، سفر عاشقانه‌تان را کامل می‌کند.

بوینس آیرس، آرژانتین

بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین، مقصدی نمادین و جذاب برای سفری عاشقانه است با ترکیبی از رقص تانگو، باغ‌های گل رز، و غذاخوردن در کنار رودخانه.

معماری‌ زیبا و معروف این شهر به اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم برمی‌گردد. پارک‌های شهر کی از جاذبه‌های مهم آن هستند، اما برای مقصدی رمانتیک، هیچ جا نمی‌تواند بهتر از «پاسئو ال روزدال» باشد. این باغ با ۹۳ گونه گل رز، دارای مسیرهای پیاده‌روی و نیمکت‌هایی مخصوص گفت‌وگوهای عاشقانه است.

محله «پورتو مادرو» به لطف رستوران‌های ساحلی باموسیقی زنده و نمایش تانگو، بهترین مکان برای یک شام دونفره در فضایی شاد و بی‌نظیر است.

کیوتو، ژاپن

پایتخت سابق ژاپن، کیوتو، به دلیل ترکیب بی‌نظیری از تاریخ و فرهنگ، آشپزی، و ادب و احترام ویژه به مهمانان، انتخاب بسیار محبوبی برای زوج‌های عاشق است.

فرصت عکاسی در فصل شکوفه‌های گیلاس در کنار رودخانه‌های این شهر، یا گشتی در جنگل بامبو آراشیاما، تجربه‌ای ماورایی و شگفت‌انگیز خواهد بود.

تجربه اقامت در استراحتگاه مجلل هوشینویا کیویتو، مقصدی رمانتیک و بی‌نهایت آرام برایتان پدید می‌آورد.

بیشتر از سفر