هتل‌هایی مخصوص علاقه‌مندان به کتاب

هتل «اهل ادب» در ابیدوس پرتغال، در واقع یک کتابفروشی با بیش از ۴۵ هزار عنوان کتاب است

از محبوب‌ترین اقامتگاه‌های مخصوص نویسندگان و کتابخوان‌ها، یونیورسیتی آرمز کمبریج در بریتانیا است- Canva

اگر کتاب‌دوست هستید و به دنبال کنجی دنج و خلوت می‌گردید تا مدتی در دنیای کتاب‌ها غرق شوید، این اقامتگاه‌ها را از دست ندهید.

هتل‌های درخشانی در سرتاسر جهان هستند که با مجموعه‌ای از کتابخانه‌های چشمگیر و اتاق‌هایی با طراحی‌های خاص حول کتاب و نویسنده، فراهم کردن محیطی آرام برای مطالعه دوستداران کتاب را در اولویت قرار می‌دهند.  

از محبوب‌ترین اقامتگاه‌های مخصوص نویسندگان و کتابخوان‌ها،  یونیورسیتی آرمز کمبریج در بریتانیا (University Arms, Cambridge) است.

سوییت‌های این هتل به نام معروف‌ترین نویسندگان جهان نامگذاری شده‌اند. فضای منحصربه‌فرد و کلاسیک این کتابخانه با میزتحریرهای چوبی، مبل‌های چرمی، تزیینات دوره عثمانی و پنجره‌های بلند، فضایی سرشار از آرامش برای مطالعه فراهم می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هتل مندرک در دل لندن (The Mandrake) حس نوستالژی خواندن و نوشتن و «بازگشت به مدرسه» را همراه دارد. اتاق‌های مجلل، کتابخانه‌ای بی‌نظیر با آثار هنری الهام‌گرفته از ادبیات و مجموعه‌ای عظیم از کتاب‌های علوم و فسلفه، از ویژگی‌های کلیدی آن برای کتابخوان‌ها است. فضای گلخانه این هتل با پوشش گیاهی کامل، بهترین گزینه برای مطالعه در یک کنج آرامش‌بخش است.

هتل جوزف پولیتزر آمستردام (Hotel Pulitzer, Amsterdam) که به یاد این ناشر روزنامه نام‌گذاری شده است، گزینه عالی دیگری برای کتابخوان‌ها است.

لابی بزرگ این هتل مملو از مطالب خواندنی فراوان است و در اتاق‌های ویژه آن برای کتاب‌دوستان ‌مجموعه‌دار، کتابخانه خصوصی ارائه می‌شود.

در هتل لایبرری نیویورک (Library Hotel, New York) بیش از شش هزار کتاب و کنج مخصوص نویسندگان، باغ شعر، و سالن استراحت موجود است. علاوه بر این، اتاق‌های هر طبقه پر از کتاب‌هایی است که متناسب با موضوع خاص آن طبقه انتخاب شده‌اند. بخش «اسطوره‌ها» با چشم‌اندازی باورنکردنی به کتابخانه عمومی نیویورک، از ویژگی‌های این هتل است.

کاخ پنج ستاره تاج فالاکنوما در حیدرآباد هند (The Taj Falaknuma, Hyderabad)، یک قصر بازسازی‌‌شده از قرن نوزدهم است. ترکیب معماری تودور و ایتالیایی و مجموعه‌ کتاب‌های نادر و کمیاب، از ویژگی‌های تجربه اقامتی منحصر‌به‌فرد در این هتل است.

هتل کافه‌رویال در لندن (Hotel Café Royal, London) زمانی محل ملاقات بزرگ‌ترین نویسندگان بریتانیا، از جمله آرتور کانن دویل، اچ جی ولز، و اسکار وایلد بود. از دیگر ویژگی‌های این هتل، سطح ادبی فوق‌العاده آن است، چرا که نام و تصویر این هتل در رمان‌های پی‌جی وودهاوس، نمایشگاه‌های هنری، و فیلم‌های مختلفی با فضای لندن، به چشم می‌خورد.

هتل خلاق پاریسی پاویلیون (Le Pavillon des Lettres, Paris) دارای اتاق‌هایی است که هر یک به یک حرف الفبا و یک نویسنده اختصاص داده شده است. بالای تخت میهمانان سطرهایی از نمایشنامه‌ها، رمان‌ها، و اشعار حک شده‌ است. کتابخانه هتل هر آنچه یک کتابخوان می‌تواند آرزویش را داشته باشد، از کتب جلدکاغذی گرد‌وغبار گرفته تا داستان‌های مصور موسوم به «کمیک‌بوک»، یافت می‌شود.

هتل استاندارد لندن (The Standard, London)  زمانی محل شورای منطقه کمدن بوده است. کتابخانه چشمگیر این هتل کتاب‌هایش را با دسته‌بندی جالب و تناقض‌داری مانند «نظم و هرج ومرج، علم و مذهب و روابط بزرگسالان» تنظیم کرده است. اتاق‌های هتل به سبک دهه ۷۰ با اشکال هندسی و کاشی‌های یکپارچه ساخته شده است.

جای دیگری که دوستداران کتاب می‌توانند به فهرست خود اضافه کنند، هتل «اهل ادب» (The Literary Man, Obidos) در ابیدوس پرتغال است. در واقع تمامی هتل یک کتابفروشی با بیش از ۴۵ هزار عنوان کتاب است، دربرگیرنده مجموعه‌ای کامل از  کتاب‌های دستور آشپزی، شعر، داستان، مجلدهای تاریخی، و موارد دیگر.

انتخاب شما کدام‌یک از این هتل‌ها است؟

بیشتر از سفر