نخستین قهرمانی برای تنیس‌باز کانادایی در نهمین فینال

ٖمقصد بعدی آلیاسیم رقابت‌های تنیس ۵۰۰ امتیازی دبی در امارات متحده عربی خواهد بود

فلیکس اوژه آلیاسیم، تنیس‌باز ۲۱ ساله، نخستین قهرمانی در دوران حرفه‌ای‌ خود را به دست آورد - Sander Koning / ANP / AFP

رقابت‌های تنیس ۵۰۰ امتیازی روتردام هلند با قهرمانی فلیکس اوژه آلیاسیم کانادایی به پایان رسید. این تنیس‌باز ۲۱ ساله و نفر نهم جهان در بازی پایانی این رقابت‌ها مقابل استفانوس سیتسیپاس یونانی، نفر چهارم تنیس جهان و بخت نخست قهرمانی در این رقابت‌ها، قرار گرفت و موفق شد در دو ست متوالی با نتایج ۶-۴ و ۶-۲ با اقتدار این تنیس‌باز مطرح یونانی را از پیش رو بردارد و نخستین قهرمانی در دوران حرفه‌ای‌ خود را به دست آورد.

اوژه آلیاسیم پیش از این در هشت رقابت دیگر هم به دیدار پایانی رسیده بود اما در تمامی آن‌ها ناکام بود و بدون شک نخستین قهرمانی او در رقابت‌های روتردام یکی از مهم‌ترین آن‌ها خواهد بود و او می‌تواند با کسب تمامی امتیازات این رقابت‌ها جایگاه خود در جدول رده‌بندی تنیس‌بازان جهان را ارتقا ببخشد. مقصد بعدی این تنیس‌باز کانادایی رقابت‌های تنیس ۵۰۰ امتیازی دبی در کشور امارات خواهد بود که از تاریخ ۲۱ ماه فوریه آغاز خواهد شد. سیتسیپاس نیز که اولین فینال خود در سال ۲۰۲۲ را پشت سر می‌گذاشت، مانند سال ۲۰۲۱ در کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها ناکام ماند و به‌ عنوان دومی بسنده کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در رقابت‌های تنیس ۲۵۰ امتیازی بوینوس‌آیرس آرژانتین هم کسپر رود نروژی قهرمان شد. او در دیدار پایانی مقابل شوارتسمن آرژانتینی قرار گرفت و در یک بازی سخت موفق شد دو بر یک این حریف چابک را از پیش رو بردارد و نخستین قهرمانی خود در سال ۲۰۲۲ را کسب کند. شوارتسمن، مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها که در این مسابقه حمایت بی‌وقفه تماشاگران آرژانتینی را با خود داشت، در ست اول ۷-۵ پیروز شد؛ اما کسپر رود در دو ست بعدی مقتدرانه عمل کرد و ۶-۳ و ۶-۲ پیروز شد تا هفتمین قهرمانی خود در رقابت‌های تنیس را به دست آورد.

کسپر رود، نفر هشتم تنیس جهان، سال ۲۰۲۱ با شش قهرمانی یکی از پدیده‌های دنیای تنیس لقب گرفت اما در رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا در ابتدای سال ۲۰۲۲ نمایش ضعیفی داشت و در همان دور اول حذف شد.

رقابت‌های پایانی تنیس ۲۵۰ امتیازی تمام‌آمریکایی دالاس نیز پایان یافت و رایلی اوپلکا که به غول تنیس نیز مشهور است، موفق شد جنسن بروکسبی جوان و ۲۱ ساله را در دو ست متوالی شکست دهد و قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کند. این سومین قهرمانی اوپلکا در رقابت‌های حرفه‌ای تنیس محسوب می‌شود.

بیشتر از تنيس