راننده خودرو هوشمند اپل کیست؟

وضعیت ابزارها، گرمایش، موسیقی و اطلاعات راننده، می‌توانند بر اساس اولویت راننده تنظیم شوند

خودروی اپل ممکن است دارای سامانه یکپارچه سیری (Siri)، داشبورد [یا پیش‌خوان] راننده قابل تنظیم و «درهای انطباق‌پذیر» باشد - macrumors

بر اساس تصاویر منتشر شده مبتنی بر حق امتیاز انحصاری [پتنت] که اپل، این غول [فناوری] ثبت کرده است، خودروی اپل ممکن است دارای [سامانه] یکپارچه سیری (Siri)، داشبورد [یا پیش‌خوان] راننده قابل تنظیم و «درهای انطباق‌پذیر» باشد.

واناراما، شرکت لیزینگ خودرو از [جنبه‌های] زیبایی‌شناختی محصولات اپل، آیفون و مک بوک و ایده‌هایی که کمپانی [اپل] پیش‌ازاین ارائه داده، استفاده کرده است. درعین‌حال، پتنت‌ها تضمینی بر این نیستند که یک ویژگی [الزاما] در خودرو خواهد بود اما نماد روشنی از انواع فناوری‌هایی است که این کمپانی در حال تحقیق بر روی آن‌ها است.

قابل‌توجه‌ترین ایده اپل که واناراما در نظر گرفته است، حق امتیاز انحصاری [پتنت] EP2581248B1 بود که نشان می‌دهد داشبورد خودروهای معمولی و عادی چگونه می‌تواند به‌کلی تغییر کند.

موقعیت کنترل‌ها، گرمایش، موسیقی و اطلاعات راننده، می‌توانند بر اساس اولویت راننده تنظیم شوند. واناراما پیش‌بینی می‌کند که این‌ها را بر روی یک صفحه‌ نمایش بزرگ که از در سرنشین تا در راننده امتداد دارد، قرار دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پتنت‌های دیگر حاکی از آن‌ است که سیری بسیار یکپارچه خواهد بود - با نسخه خاصی از خودرو که جاده و شرایط اتاقک را تحت نظر خواهد داشت - و اپل یک «ساختار بدون ستون» که مرز مشخصی ندارد و همچنین «درهای تطابق‌پذیر» و پنجره‌های خمیده‌ای که جا و فضای بالای سر موقع سوار و پیاده شدن را زیاد می‌کند، ثبت کرده است.

واناراما برای قسمت بیرونی، دستگیره‌های در جمع‌شونده را ارائه داده که شبیه دکمه‌های کناری آیفون و روکش سفید مات شده آیفون ۴ است.

موقعیت کنترل‌ها را می‌توان بسته به اولویت و ترجیح راننده، با تعداد تقریبا نامحدودی از ترکیب‌ها و حالت‌های مختلف، کاملا سفارشی و قابل‌تغییر کرد.

اپل تا زمان انتشار این مطلب به درخواست ایندیپندنت مبنی بر اظهارنظر دراین‌باره واکنشی نشان نداده است.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی