آنجلینا جولی از قانون‌گذاران آمریکایی خواست قانون منع خشونت علیه زنان را تصویب کنند

«این یکی از مهم‌ترین رأی‌هایی است که امسال در سنا به صندوق خواهید انداخت»

آنجلینا جولی، هنرپیشه و فعال حقوق بشر، از نمایندگان کنگره ایالات‌متحده خواست تا قانون مربوط به خشونت خانگی را تصویب کنند.

یک گروه متشکل از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات از سناتورهای آمریکایی روز چهارشنبه ۹ فوریه پیشنهادی را برای تصویب مجدد قانون دهه ۱۹۹۰ ارائه کردند که حمایت از قربانیان خشونت خانگی و جنسی را گسترش می‌دهد.

این قانون در سال ۲۰۱۹ به دلیل مخالفت جمهوری خواهان منحل شد. لایحه تمدید قانون توسط سناتور دیک دربین اعلام شد. همکاران دموکرات و جمهوری‌خواه بازماندگان خشونت خانگی و فعالان از جمله جولی به او پیوستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بازیگر آمریکایی که سابقه دو دهه فعالیت در امور خیریه و حقوق بشری دارد گفت: «اینجا در مرکز قدرت ملتمان ایستاده‌ام، فقط می‌توانم به همه‌کسانی فکر کنم که توسط آزارگران خود احساس ناتوانی کرده‌اند، سیستمی که نتوانسته از آن‌ها محافظت کند. والدینی که فرزندانشان توسط شریک زندگی آزارگرشان به قتل رسیده، زنانی قربانی خشونت خانگی که کسی حرفشان را باور نمی‌کند، کودکانی که درگیر اضطراب پس از آزار به دست نزدیک‌ترین افراد خانواده‌شان هستند.»

وی از سناتورهای آمریکایی خواست تا این قانون را تصویب کنند و گفت: «تکرار می‌کنم این یکی از مهم‌ترین رأی‌هایی است که امسال در سنا به صندوق خواهید انداخت».

«زمانی که سکوت از جانب کنگره‌ای دیده می‌شود که آن‌قدر سرش شلوغ است که نمی‌تواند قانون خشونت علیه زنان را بعد از یک دهه تجدید کند، این احساس بی‌ارزشی را تقویت می‌کند. »

جولی، که برای شرکت در این جلسه دخترش زاهارا را نیز همراه خود برده بود، ادامه داد: «همان‌طور که بازماندگان سوءاستفاده به‌خوبی می‌دانند، قربانیان دستگاه‌های شکست‌خورده ما اجازه ندارند عصبانی شوند.از شما انتظار دارند آرام و صبور باشید و با لحن خوبی سؤال بپرسید؛ اما زمانی که کسی سر شما را زیر آب گرفته است سعی ‌کنید آرام بمانید. سعی کنید وقتی می‌بینید کسی که دوستش دارید آسیب‌دیده آرام بمانید.»

جولی، که تلاش می‌کرد جلوی احساساتش را بگیرد، با چشمانی اشک‌بار درباره آزاردیدگان خشونت خانگی گفت: «سعی کنید آرام بمانید وقتی بالاخره شجاعت جلو آمدن را پیدا کردید اما متوجه شدید که شانس شما برای اثبات سوءاستفاده از بین رفته است زیرا هیچ‌کس شناسایی کبودی را در پوست سیاه یا قهوه‌ای در نظر نگرفته است. »

جولی همچنین از والدینی که فرزندان خود را بر اثر خشونت خانگی از دست داده‌اند، اشاره کرد. او که تلاش می‌کرد جلوی اشک‌هایش را بگیرد، اضافه کرد: «بیش از همه، می‌خواهم از کودکانی که در این لحظه وحشت دارند و رنج می‌برند، یاد کنم و بسیاری از افرادی که این قانون برای آن‌ها خیلی دیر صادرشده است.»

این قانون برای اولین بار در سال ۱۹۹۰ توسط جو بایدن در آن زمان سناتور بود باهدف کاهش خشونت خانگی و جنسی و بهبود واکنش به آن به سنا فرستاده شد. نسخه بعدی در لایحه‌ای گنجانده شد که بیل کلینتون، رئیس‌جمهور وقت، چهار سال بعد آن را امضا کرد. پس‌ازآن کنگره سه بار قانون خشونت علیه زنان را مجدداً تأیید و تمدید کرده بود.