سفر شاهزاده ویلیام به امارات در پی تمایل بریتانیا به تقویت روابط

«دبی اکسپو ۲۰۲۰ نشان داد که فردای بهتر ممکن است»

بریتانیا به عنوان بخشی از استراتژی پسابرگزیت به دنبال تقویت روابط با کشور ثروتمند امارات متحده عربی است-@HamdanMohammed

شاهزاده ویلیام، دومین نفر در صف تاج پادشاهی بریتانیا روز پنجشنبه در بحبوحه حمله‌های موشکی و پهپادی حوثی‌ها به امارات متحده عربی سفر کرد.

این نخستین سفر دوک کمبریج به امارات متحده عربی است اما پدر او شاهزاده چارلز بارها به امارات متحده عربی سفر کرده و روابط مستحکمی را بنا نهاده است.

این سفر بنا بر درخواست وزارت امور خارجه بریتانیا و در شرایطی انجام شده است که بریتانیا به عنوان بخشی از استراتژی پسابرگزیت به دنبال تقویت روابط با کشور ثروتمند امارات متحده عربی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

امارات متحده عربی از جمله کشورهایی بود که در دی‌ماه حمله‌های پهپادی حوثی‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران به خاک امارات متحده عربی را محکوم کرد.

به گزارش رویترز، امارات متحده عربی سال گذشته به سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد پوندی در بریتانیا متعهده شده است و خواستار پیمان تجارت آزاد است.

نشریه نشنال با اشاره به بازدید شاهزاده ویلیام از دبی اکسپو ۲۰۲۰ نوشت: این سفر روابط قوی بریتانیا و امارات متحده عربی را مستحکم‌تر می‌کند. سفری که با پنجاهمین سالگرد امارات متحده عربی و روز ملی بریتانیا همزمان است.

شاهزاده ویلیام هنگام بازدید از دبی اکسپو در حالی که جمعیتی زیادی از حضور او در نمایشگاه به وجد آمده بودند، گفت: «دبی اکسپو ۲۰۲۰ نشان داد که فردای بهتر ممکن است.»

او همچنین با شیخ حمدان بن محمد راشد آل مکتوم، ولیعهد دبی دیدار کرد و ضمن بازدید از ابوظبی و بندر جبل‌علی در جریان تلاش‌های امارات متحده عربی برای مقابله با تجارت حیات وحش قرار گرفت.

بیشتر از جهان