تعهد مشترک امارات و بریتانیا در مورد تغییرات آب و هوایی

هدف از این توافق افزایش سرعت رشد اقتصادی با حفظ تعهدات محیط زیستی است

این سند توسط سلطان الجابر، وزیر صنعت و فناوری پیشرفته و جیمز کلورلی وزیر دولت بریتانیا در خاورمیانه و شمال آفریقا امضا شد- ُTwitter/uaeclimateenvoy

امارات و بریتانیا روز شنبه، توافقنامه‌ای مشترکی در رابطه با تغییرات آب و هوایی امضا کردند. هدف این توافقنامه تقویت همکاری‌های دوجانبه برای تسریع اقدامات اقلیمی و حفاظت از محیط زیست است.

این سند توسط دکتر سلطان الجابر، وزیر صنعت و فناوری پیشرفته و جیمز کلورلی وزیر دولت بریتانیا در خاورمیانه و شمال آفریقا امضا شد.

به گزارش گاردین، این توافقنامه نامه قبل از نشست آب و هوایی سازمان ملل متحد در ماه نوامبر که قرار است در شهر گلاسکو برگزار شود، صورت می‌گیرد. توافقنامه فوق چارچوبی برای همکاری گسترده نهادهای دولتی، شرکت‌ها و آژانس‌های تحقیقاتی در حمایت از تحقق اهداف  Cop۲۶  ارائه می‌دهد که با اصول نقشه راه ۵۰ امارات متحده عربی که به مناسبت سالگرد طلایی این کشور معرفی شده است، مطابقت دارد.

سلطان الجابر با تأکید بر اینکه توافق صورت گرفته بر اساس حمایت امارات از طرح‌های اقلیمی بریتانیا است، گفت: «پانزده سال پیش، امارات متحده عربی تصمیم استراتژیکی برای سرمایه‌گذاری سنگین در زمینه نوآوری و انرژی کم کربن، به‌ویژه انرژی‌های تجدید پذیر و با مشارکت سایر کشورها گرفت. در بریتانیا، ما سرمایه‌گذار مهمی در برخی از بزرگترین پروژه‌های بادی کشور بودیم که به بریتانیای کبیر کمک کرد تا به کشوری پیشرو در زمینه انرژی‌های بادی دریایی تبدیل شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزود: «تفاهم‌نامه امروز، در آستانه اجلاس آب و هوا سازمان ملل متحد در گلاسکو، بر اساس مشارکت دیرینه ما با بریتانیا، از جمله همکاری و سرمایه‌گذاری زیست محیطی است. ما مشتاقانه منتظر تقویت همکاری خود در همه بخش‌ها برای کمک به حمایت و تحقق آن هستیم. جاه‌طلبی‌های جسورانه‌ای که بریتانیا برای Cop۲۶ ترسیم کرده است.»

بر اساس این توافق، امارات متحده عربی و بریتانیا در تلاش برای دستیابی به توافق پاریس با یکدیگر همکاری خواهند کرد. کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تا رسیدن ۱.۵ درجه سانتی‌گراد، تسهیل اقدامات بیشتر در زمینه سازگاری با محیط زیست، بسیج منابع مالی برای اقدامات اقلیمی و همکاری در مسیرهای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از جمله این موارد است.

امارات متحده عربی اولین کشور در منطقه بود که موافقت‌نامه پاریس را تصویب و امضا کرد و اولین کشور در خاورمیانه و شمال آفریقا بود که به‌عنوان بخشی از دومین مشارکت ملی تعیین‌شده، انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا سال ۲۰۳۰ در سطح اقتصادی کاهش داد. توافق با بریتانیا بر تسهیل تبادل اطلاعات در مورد سیاست‌ها، برنامه‌ها، مقررات و مدل‌های تجاری متمرکز است که از تلاش‌های مشترک برای اقدامات اقلیمی حمایت می‌کند.

این امر همچنین تحقیق و توسعه را بهبود می‌بخشد، سرمایه‌گذاری‌ها و پذیرش فناوری را ارتقا می‌بخشد و از همکاری بخش خصوصی پشتیبانی می‌کند و همچنین به هماهنگی و همکاری در زمینه توسعه و فعالیت‌های بشردوستانه کمک می‌کند. اجلاس آب و هوایی نوامبر سازمان ملل متحد شامل راه‌اندازی رسمی مأموریت نوآوری کشاورزی برای آب و هوا خواهد بود که توسط امارات متحده عربی و ایالات‌متحده با تأیید ریاست بریتانیا در Cop۲۶ تأسیس شده است.

بیشتر از جهان