آبجوی آبی رنگ در فرانسه به بازار آمد

رنگ آبی را یک جلبک ایجاد می‌کند و در فرایند تولید آبجو به آن اضافه می‌شود

این آبجو آبی رنگ با نام تجاری «لین» (Line) محصول همکاری دو شرکت است- REUTERS

سکره‌بلو یا سکربلو؟ یک آبجوسازی فرانسوی برای تغییر رنگ آبجوهای خود به رنگ آبی به استفاده از جلبکی با رنگدانه‌های طبیعی روی آورده است.

این آبجو با نام تجاری «لین» (Line) محصول همکاری دو شرکت است؛ یکی شرکتی که می‌خواهد جلبک را به عنوان یک مکمل غذایی جا بیندازد و دیگری یک آبجوسازی متخصص در همان نزدیکی که می‌خواهد برای متمایزتر کردن آبجوهای خود راهی بیابد.

به گفته سباستین فربکه، یکی از کارکنان «هاپی اوربان برو» (Hoppy Urban Brew )، کارخانه تولیدکننده این نوشیدنی، آبجو آبی فروش خوبی دارد.

او می‌گوید: «این علاقه و کنجکاوی مردم را حسابی برانگیخته است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رنگ‌ آبی این آبجو از اسپیرولینا است؛ جلبکی که شرکتی به نام اتیکا اسپیرولینا (Etika Spirulina) در حوضچه‌هایی در شمال فرانسه پرورش می‌دهد. رنگ آبی را ماده‌ای به نام فیکوسیانین در جلبک اسپیرولینا ایجاد می‌کند و در فرایند تولید آبجو به آن اضافه می‌شود.

ماتیلده وانمانسارت، کارمند این شرکت آبجوسازی، با مزه کردن مقداری از آبجو آبی تازه می‌گوید که طعم ملایم رازک (گیاهی دارویی که بیشتر در آبجوسازی کاربرد  دارد) و میوه می‌دهد؛ حال آنکه تنها اثر افزودن جلبک به آن رنگ متمایزش است.

خاویر دلانوی که مزرعه‌ او اسپیرولینا را تولید می‌کند، می‌گوید که این شرکت آبجوسازی بعد از چند دسته آزمایش مزه، به ترکیبی دست یافته که برای مشتریان خوشایند است.

او می‌گوید در بازه اکتبر تا دسامبر پارسال (۲۰۲۱) یک هزار و ۵۰۰ بطری آبجو آبی به فروش رفت و آبجوسازی اکنون آماده می‌شود برای پاسخ به تقاضاها میزان تولید خود را افزایش دهد.

رویترز

© Reuters

بیشتر از زندگی