پلیس اسرائیل و امارات متحده عربی با یکدیگر همکاری می‌کنند

همکاری میان پلیس امارات متحده عربی و پلیس اسرائیل مشابه با همکاری پلیس کشورها در اینترپل است

کوبی شابتای (چپ)، رئیس پلیس اسرائیل، در دیدار با یکی از مقامات پلیس امارات- IL_police/ Twitter

پلیس اسرائیل قصد دارد در خاک امارات متحده عربی پاسگاهی دائمی ایجاد کند. هدف از این اقدام تسهیل مبارزه با جرایمی عنوان شده است که شهروندان اسرائیل در خاک امارات متحده عربی انجام می‌دهند.
گزارشگر تلویزیونی i24news به نقل از منابع خود گفت، پلیس اسرائیل قصد دارد نیروهایی ویژه و از جمله شماری از افسران پلیس را در خاک امارات متحده عربی مستقر کند. وظیفه این نیروها مبارزه با جرائم شهروندان اسرائیل در خاک امارات متحده عربی، از قبیل روسپی‌گری، سرقت، موارد مرتبط با مواد مخدر و … است.
بر اساس این گزارش همکاری میان پلیس امارات متحده عربی و پلیس اسرائیل مشابه با همکاری پلیس کشورها در اینترپل است و درنتیجه دولت امارات متحده عربی در آینده می‌پذیرد اطلاعات حساس را با پلیس اسرائیل به اشتراک بگذارد.
اداره پلیس اسرائیل روز یکشنبه ششم فوریه در بیانیه‌ای از سفر کوبی شاباتی، کمیسر پلیس این کشور به امارات متحده عربی خبر داده بود. این نخستین بازدید یک کمیسر پلیس اسرائیل از کشور امارات متحده عربی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


در بیانیه پلیس اسرائیل اعلام شد کوبی شاباتی با همتایان خود در دبی و ابوظبی دیدار می‌کند و درباره برقراری ارتباط و همکاری در مبارزه با جرائم در هر دو کشور گفتگو می‌کند.
بر اساس این بیانیه، اسرائیل نماینده‌ای در ابوظبی مستقر می‌کند تا بر فعالیت‌های این نیرو در امارات متحده عربی، آفریقا و خاورمیانه نظارت کند.
در پی «پیمان ابراهیم»، که به ابتکار دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده آمریکا، شکل گرفت؛ برای نخستین بار برخی از کشورهای عربی با اسرائیل روابط سیاسی برقرار کردند، روابط اسرائیل و امارات متحده عربی عادی شد. در ماه‌های اخیر افزایش‌ همکاری‌های همه‌جانبه میان این دو کشور شدت گرفته است و طیفی گسترده از همکاری‌های اقتصادی، صنعتی، نظامی و امنیتی و اکنون پلیسی را در برگرفته است.

بیشتر از جهان