پایگاه خبری رکنا توقیف شد

پس از انتشار فیلم قتل زن ۱۷ ساله در اهواز، هیئت نظارت بر مطبوعات به توقیف پایگاه خبری رکنا رای داد

خبرگزاری رکنا از وبسایت‌های خبری داخل ایران است که بیشتر به موضوعات جنجالی و حوادث اجتماعی می‌پردازد - رکنا

هیئت نظارت بر مطبوعات با اکثریت آرا به توقیف پایگاه خبری رکنا رای داد.

به گزارش ایسنا، تصمیم هیات نظارت بر مطبوعات ‌به دلیل انتشار فیلم قتل زن ۱۷ ساله در اهواز اعلام شده است. گفته شده پرونده به زودی به دادگاه مطبوعات ارسال خواهد شد.

ظهر شنبه ۱۶ بهمن پلیس آگاهی خوزستان خبر داد که زنی ۱۷ ساله در میدان کسایی اهواز با انگیزه ناموسی به شکل فجیعی قتل رسیده است. قاتلان که همسر و برادر همسر او بودند پس از شناسایی مخفیگاهشان از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شدند. این زن به نام مونا حیدری که یک فرزند سه ساله نیز داشت، به ترکیه گریخته بود اما از سوی شوهرش به ایران بازگردانده شده بود و به قتل رسید. 

پایگاه خبری رکنا در شرایطی به دلیل انتشار ویدیوی تصاویر پس از قتل این زن توقیف شد که پیش از آن  تصاویر قاتل که سر بریده همسرش را در ملاءعام به اهالی محل نشان می‌داد در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پایگاه خبری رکنا در حالی به دلیل انتشار این فیلم توقیف شده است که سیمای جمهوری اسلامی خود دو روز پیش صحنه مواجهه فرزند خردسال یک پلیس را با قاتل پدر خود به نمایش گذاشت. این پلیس، در درگیری با کسانی که اراذل و اوباش خوانده شده‌اند، به ضرب قمه جان خود را از دست داد. 

خبرگزاری رکنا از وبسایت‌های خبری داخل ایران است که بیشتر به موضوعات جنجالی و حوادث اجتماعی می‌پردازد. این پایگاه خبری پیشتر نیز با انتشار تصاویر و ویدیوهای دلخراش یا مغایر با اصول رسانه‌ای مورد انتقاد قرار گرفته بود.

با این حال، رویکرد جمهوری اسلامی به جای هشدار برای رعایت اصول اخلاقی و قوانین حرفه‌ای، توقیف و حذف صداهایی است که واقعیت جامعه امروز ایران را آشکار می‌کنند.

کودک‌-همسری، خشونت خانگی، قتل‌های ناموسی، خلاءهای قانونی، رواج خشونت در میان افراد جامعه و گسترش اختلالات روانی مواردی است که سال‌هاست از سوی جامعه‌شناسان هشدار داده می‌شود اما با چشم‌پوشی و نادیده‌گرفتن مسئولان مواجه می‌شود تا این که در اخبار نمود پیدا می‌کند.