منابع غربی: حمله روسیه به اوکراین ۵۰ هزار نفر قربانی می‌گیرد

برخی منابع آگاه در آمریکا خبر دادند که روسیه ۷۰ درصد از قدرت نظامی‌اش را برای حمله به اوکراین آماده کرده است

 مقامات آمریکایی می‌گویند که روسیه حداقل ۷۰ درصد از قدرت نظامی خود را برای تهاجم به اوکراین جمع‌آوری کرده است.

 به گزارش آسوشیتدپرس، این منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود،‌ با اشاره به برخی شواهد پیش‌بینی کردند که پوتین در هفته‌های آینده قصد حمله به اوکراین را دارد. آنها با اشاره به این که اندازه و مقیاس این حمله مشخص نیست، تاکید کردند که به نظر می‌رسد راه حل دیپلماتیک همچنان ممکن است.

روز شنبه، نیویورک تایمز و واشنگتن پست گزارش دادند تهاجم کامل روسیه می‌تواند به تصرف سریع کی‌یف منجر شود و جان باختن حدود ۵۰ هزار نفر را در پی داشته باشد. یک مقام آمریکایی نیز این برآورد را در گفتگو با آسوشیتدپرس تایید کرد. 

با این حال به نظر می‌رسد این اعداد تخمینی باشد و مشخص نیست که آژانس‌های ایالات متحده از چه روشی به چنین آماری دست پیدا کرده‌اند زیرا در شرایط فعلی هرگونه پیش‌بینی در مورد چگونگی تهاجم و میزان تلفات انسانی کار دشواری است.

افزایش احتمال حمله روسیه به اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفته است که سربازان آمریکایی را برای جنگیدن به اوکراین نمی‌فرستد. با این حال به لهستان و رومانی پیام داده است که واشنگتن به تعهدات خود برای پاسخ به تجاوز روسیه در خاک ناتو عمل خواهد کرد. اوکراین از اعضای ناتو نیست، اما از حمایت و آموزش نظامی ایالات متحده و متحدانش برخوردار است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از اینکه روسیه ده‌ها هزار سرباز را در نزدیکی مرزهای اوکراین جمع‌آوری کرد، دیپلماسی بین کشورهای غربی و مسکو تا کنون هیچ دستاوردی نداشته است. مسکو تصمیم برای حمله به اوکراین را تکذیب می‌کند، اما خواستار تضمین‌های امنیتی کشورهای غربی مبنی بر نپیوستن اوکراین به ائتلاف ناتو است.

تداوم تهدیدهای روسیه و لشکرکشی نزدیک مرزهای اوکراین سبب شد روز گذشته، شانزدهم بهمن، هزاران نفر از اوکراینی‌ها در مخالفت با چنین جنگی تظاهرات کنند. 

معترضان در شهر خارکوف، با حمل بنرهایی با مضمون «خارکوف اوکراین است» و «توقف تجاوز روسیه» به خیابان‌های دومین شهر بزرگ اوکراین آمدند تا نشان دهند که مخالف چنین تهاجمی هستند. 

تظاهرکنندگان با خواندن سرود ملی و به اهتزاز درآوردن پرچم‌های اوکراین و متحدانی که از کی‌یف حمایت کرده‌اند، از جمله ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا، اعلام کردند که این شهر را به روسیه تقدیم نمی‌کنند. 

هفته گذشته نیز اعلام شد که هم‌زمان با حضور نیروهای روسیه در مرز اوکراین، و با آن که رئیس‌ جمهوری اوکراین به دنبال آرام کردن فضای آن کشور و بازگرداندن جریان عادی زندگی است، مردم می‌گویند که لازم است خود را برای هر احتمالی آماده کنند. اوکراینی‌ها برای کسب آمادگی در برابر حمله نظامی، شروع به ثبت نام در کلاس‌های آموزشی کردند. در این کلاس‌ها، غیرنظامیان از نمونه‌های چوبی اسلحه کلاشنیکف استفاده می‌کنند و در مورد نحوه کار با اسلحه آموزش می‌بینند.

دوره‌های آموزشی مقابله با حمله احتمالی روسیه با استقبال زیادی از سوی مردم کی‌یف همراه شده است، چراکه به عقیده برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان این دوره‌های آموزشی، حمله به اوکراین ممکن است زندگی افراد غیرنظامی را نیز تحت تاثیر قرار دهد و مهارت‌هایی مانند مخفی شدن، روشن کردن آتش، جان به در بردن از سرمای شدید هوا، آموزش‌های پزشکی، و نیز فراگیری مهارت‌های نظامی مانند مخفی شدن و آموزش غیرنظامیان برای استفاده از اسلحه، بسیار مهم است.

بیشتر از جهان