اولیویه ژیرو قهرمان شهرآورد دلامادونینا شد

تیم میلان با کسب این پیروزی ۵۲ امتیازی شد

ژیرو با دو گلی که در این مسابقه به ثمر رساند به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد - Isabella BONOTTO / AFP

هفته بیست و چهارم رقابت‌های سری آ ایتالیا با شهرآورد جذاب دلامادونینا بین تیم‌های همشهری اینتر و میلان پیگیری شد که در نهایت این میلانی‌ها بودند که موفق شدند دو بر یک رقیب دیرینه را شکست دهند. اینتر که در ورزشگاه جوزپه مئاتزا میزبان این بازی بود کار را خیلی بهتر از میلان آغاز کرد و حملات پی‌درپی آن‌ها باعث شد تا خیلی زود و در دقیقه ۱۰ مسابقه با حرکت دنزل دومفرایز به گل برسند. اما کمی بعد مشخص شد که سازنده گل، ایوان پریشیچ در آفساید بوده است و داور گل را مردود اعلام کرد.

مهم‌ترین غایب میلانی‌ها در این مسابقه زلاتان بود که به دلیل مصدومیت در ناحیه آشیل پا نتوانست تیمش را در این مسابقه همراهی کند و به‌جای او ژیرو، مهاجم فرانسوی از ابتدا در زمین مسابقه حاضر بود. حمله‌های اینتر در نیمه نخست تمامی نداشت و این دروازه‌بان میلان بود که بارها مانع از گلزنی میزبان شد. اما در نهایت در دقیقه ۳۸ این ایوان پریشیچ بود که موفق شد روی توپ ارسالی از نقطه کرنر دروازه میلان را باز کند و اینتر میزبان را پیش ببرد و با همین تک‌گل، نیمه نخست به سود اینتر تمام شود.

نیمه دوم کاملا متفاوت از نیمه اول بود و این تیم میلان بود که برای جبران گل خورده پیش کشید. پیولی، سرمربی میلان می‌دانست که در صورت شکست مقابل رقیب دیرینه، اختلاف آن‌ها در صدر جدول به هفت امتیاز خواهد رسید و باید مانند فصل گذشته قهرمانی در سری آ را فراموش کند.

تعویض‌های او در نیمه دوم بسیار هوشمندانه بود و با به زمین آوردن مسیاس و براهیم دیاز شرایط را برای میلان به‌کلی تغییر داد و تیم در شرایط هجومی‌تری قرار گرفت تا اینکه در دقیقه ۷۵ اولیویه ژیرو موفق شد از یک توپ مرده گل بسازد. مهاجم ۳۴ ساله و کهنه‌کار فرانسوی که در بازی کم‌کارترین بازیکن میلان بود با تاثیری مناسب روی توپ، ‌بازی را به‌ تساوی کشاند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حمله‌های میلان پس از زدن گل تساوی تمامی نداشت و بازیکنان این تیم فقط به دنبال پیروزی در این مسابقه بودند تا اینکه ژیرو در دقیقه ۷۸ مسابقه یعنی سه دقیقه پس از زدن گل اول موفق شد با یک ضربه کاملا حساب‌شده برای بار دوم دروازه اینتر را باز کند و میلان را دو بر یک پیش بیندازد.

اینتر پس از دریافت گل دوم برای جبران و به‌تساوی کشیدن بازی تلاش زیادی انجام داد، اما موفق نشد. آمدن الکسیس سانچز و آرتورو ویدال هم به زمین مسابقه برای اینتر بی‌نتیجه بود تا اینزاگی در این شهرآورد حساس شکست تلخی را بپذیرد.

 اولیویه ژیرو، زننده دو گل میلان در این مسابقه در انتهای بازی گفت: «نیمه نخست خیلی برای من ناامیدکننده بود، چراکه اصلا خوب بازی نکردم یا شاید بهتر است بگویم ما خوب بازی نکردیم. در نیمه دوم سعی کردم خودم را بیشتر در نزدیکی‌های دروازه قرار دهم تا موقعیتی برای زدن گل به دست آورم و خوش‌شانس بودم که این اتفاق افتاد. این برد برای ما و هواداران بسیار خوشحال‌کننده است و افتخار می‌کنم که عضوی از این تیم‌ هستم.»

ژیرو با دو گلی که در این مسابقه به ثمر رساند بهترین بازیکن زمین انتخاب شد، او همچنین در تاریخ رقابت‌های سری آ به تنها بازیکن فرانسوی تبدیل شد که توانست در یک مسابقه مقابل اینتر به‌تنهایی دو گل را به ثمر برساند.

تیم میلان با کسب این پیروزی ۵۲ امتیازی شد و با یک بازی بیشتر نسبت به اینتر ۵۳ امتیازی در رده دوم جدول قرار گرفت.

بیشتر از فوتبال