جام حذفی انگلستان: یونایتد با شکست مقابل میدلزبورو از جام کنار رفت

خبر خوش برای هواداران منچستریونایتد در این مسابقه بازگشت پل پوگبا پس از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیتش بود

رونالدو به‌ندرت ضربات پنالتی را از دست می‌دهد اما این‌بار فرصت گلزنی را از دست داد - Lindsey Parnaby / AFP

تیم فوتبال منچستریونایتد که در دور چهارم رقابت‌های جام حذفی انگلستان در ورزشگاه خانگی خود، اولدترافورد به مصاف میدلزبورو از لیگ چمپیونشیپ رفته بود در ضربات پنالتی مغلوب شد و از دور مسابقات کنار رفت. این مسابقه برای یونایتد و رالف رانگنیک، سرمربی تیم بسیار مهم بود؛ چراکه آن‌ها چندی پیش نیز از جام اتحادیه حذف‌ شده بودند و در این فصل از رقابت‌های فوتبالی در انگلستان تنها امیدشان برای به دست آوردن یک جام فقط در این مسابقات بود.

خبر خوش برای هواداران منچستریونایتد در این مسابقه بازگشت پل پوگبا پس از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیتش بود و رانگنیک از ابتدا او را در ترکیب اصلی تیم قرار داده بود.

یونایتد در نیمه نخست بازی را بهتر از میهمان آغاز کرد و صاحب توپ و میدان بود. در دقیقه ۲۰ یونایتد صاحب یک ضربه پنالتی شد و کریستیانو رونالدو که در ماهای اخیر کمتر گلزنی کرده است در شب تولدش پشت توپ قرار گرفت، اما برخلاف همیشه این بار پنالتی راهی خارج از زمین شد تا افسوس او و هم تیم‌هایش را به همراه داشته باشد. این شاید یکی از بدترین خاطرات رونالدو باشد؛ چراکه او به‌ندرت ضربات پنالتی را از دست می‌دهد و حالا در چنین روز مهمی این فرصت گلزنی را از دست داد.

یونایتد بازی هجومی خود را ادامه داد تا اینکه پنج دقیقه بعد سانچو موفق شد با یک شوت زیبا در زاویه‌ای کاملا بسته دروازه تیم میهمان را باز کند و یونایتد یک بر صفر پیشی بگیرد و نیمه نخست با همین تک‌گل یونایتد به پایان برسد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نیمه دوم تیم میدلزبورو بازی را تهاجمی‌تر آغاز کرد و در همان ابتدای کار می‌توانست دروازه یونایتد را باز کند که واکنش دین هندرسون که به‌جای داوید دخیا در این مسابقه در درون دروازه قرار داشت مانع از انجام این کار شد؛ اما تیم میهمان به حمله‌های خود ادامه داد تا اینکه در دقیقه ۶۷ به گل تساوی رسید.

توپ ارسالی در درون محوطه جریمه به واتمور رسید و درحالی‌که پس از کنترل، توپ به دست‌هایش برخورد کرده بود داور دستور به ادامه کار داد و با دادن پاس به مهاجم تیم کروکس زمینه‌ساز این گل شد.

بازیکنان یونایتد که پس‌ازاین اتفاق بازی را رها کرده بودند، به‌شدت به داور مسابقه اعتراض کردند؛ اما پس از بازبینی دوباره تصویر ویدیویی نظر داور تغییری نکرد و گل موردقبول قرار گرفت. پس از دریافت گل تساوی حمله‌های یونایتد ادامه پیدا کرد و این بار نوبت به دیگر بازیکن پرتغالی، یونایتد برونو فرناندز رسید تا نتواند دروازه بدون دروازه‌بان را باز کند و درحالی‌که در موقعیت صد‌در‌صد گل قرار داشت توپ او به تیرک دروازه برخورد کرد تا درنهایت بازی در ۹۰ دقیقه یک بر یک به پایان برسد و به دو وقت اضافه ۱۵ دقیقه‌ای کشیده شود.

تساوی در وقت‌های اضافه نیز ادامه پیدا کرد تا تکلیف مسابقه در ضربات پنالتی مشخص شود. در ضربات پنالتی دو تیم هفت پنالتی اول خود را به گل تبدیل کردند، اما الانگا، بازیکن جوان منچستر موفق نشد پنالتی هشتم یونایتد را به گل تبدیل کند و با بیرون زدن پنالتی حذف یونایتد را از رقابت‌ها رقم زد.

روی کین، بازیکن و کاپیتان سال‌های دور منچستر که میهمان شبکه آی‌تی‌وی انگلستان بود، پس‌ازاین شکست معتقد بود که منچستریونایتد بازی را در همان نیمه نخست و زمانی که رونالدو پنالتی را خراب کرد، واگذار کرده بود و این موضوع باعث شد شوک بزرگی به تیم وارد شود. او همچنین ادعا کرد که این شکست در آینده بر روند بازی‌های منچستر تاثیر منفی خواهد گذاشت و فشار بر تیم بیش‌ازپیش خواهد شد.

 

بیشتر از فوتبال