ابو ابراهیم هاشمی قریشی، رهبر داعش، در حمله آمریکا در سوریه کشته شد

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از کشته شدن دومین رهبر گروه داعش خبر داد

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا دقایقی پیش با انتشار بیانیه‌ای از کشته شدن ابوابراهیم الهاشمی القریشی، رهبر گروه داعش در شمال غرب سوریه خبر داد.

در بیانیه رئیس‌جمهوری آمریکا گفته شده است:« نیروهای ویژه آمریکا در شمال غرب سوریه، چهارشنبه شب و به دستور من، موفق شدند عملیاتی را در چارچوب مبارزه با تروریسم انجام دهند.»

آقای بایدن در این بیانیه گفته است: «به لطف مهارت و شجاعت نیروهای مسلح خود، ما ابوابراهیم الهاشمی القرشی، رهبر گروه دولت اسلامی، داعش،  را از میدان خارج کردیم. همه افراد ما به سلامت از عملیات بازگشتند.»

القریشی دومین خلیفه گروه موسوم به دولت اسلامی یا د اعش است که با کشته شدن ابوبکر البغدادی، جانشین او شد.

نیروهای ویژه ایالات متحده به پایگاهی که به گفته آنها به جهادیون در شمال غرب سوریه، در نزدیکی مرز ترکیه  تعلق دارد، حمله کردند.

ادلب آخرین منطقه بزرگ تحت کنترل مخالفان مسلحی است که با رژیم بشار اسد می جنگند. گمان می رود این منطقه بهشتی برای جهادگران خارجی مرتبط با القاعده باشد.

ساکنان اتما گفتند که تعدادی هلیکوپتر حوالی نیمه شب چهارشنبه در این منطقه فرود آمدند و پس از آن به مدت دو ساعت صدای تیراندازی به گوش می‌رسید. قبل از اینکه صدای گلوله باران و تیراندازی به مدت دو ساعت شنیده شد.

شاهدان عینی به رویترز گفتند که حمله با خروج هلیکوپترها از محل به پایان رسید، اما هواپیماهای شناسایی ناشناس به پرواز در منطقه ادامه دادند.

ده ها هزار سوری که در اثر جنگ آواره شده اند،در این منطقه مرزی زندگی می کنند.

برخی از فعالان، در شبکه های اجتماعی گزارش‌هایی از خانه های ویران شده در نتیجه عملیات آمریکایی‌ها را منتشر کرده‌اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس گفت که عملیات آمریکا بزرگترین عملیات در شمال غرب سوریه از زمان هدف قرار دادن ابوبکر البغدادی، رهبر گروه موسوم به دولت اسلامی، توسط نیروهای ویژه در اکتبر ۲۰۱۹ بوده است.

بیشتر از جهان