نعمت انقلاب ۵۷ برای آقا مرتضی‌های نظام در کانادا

در نظام جمهوری اسلامی شعب ابی‌طالب برای مردم و ویلاهای لوکس باستی‌هیلز و سفرهای کانادا و آمریکا برای مقامات است

اخبار منتشر شده در خصوص وضعیت در حال «انفجار زیر پوستی» مردم تحت تاثیر فشارهای اجتماعی و اقتصادی روشنگر این است که «فساد، ناکارآمدی و بی‌اعتمادی عمومی» مجموعه امنیتی نظام اسلامی را با تجربه چهار دهه حکومت‌داری انقلابی، بیش از گذشته درگیر «بیم اعتراض‌های گسترده» کرده است.

دلایل مهم بی‌اعتمادی عمومی به حکومت‌داری انقلابی در کنار تشدید بحران اقتصادی و اوضاع درآمدی اقشار متوسط و ضعیف جامعه، انتشار هر روزه اخبار اختلاس و ناکارآمدی و سوء‌استفاده و رفتارهای تجمل‌گرایانه مسئولان نظام است.

مردم ایران عواقب قرار گرفتن در «شعب ابی‌طالب تحریم‌ها» با دستور رهبر جمهوری اسلامی را در شرایطی تحمل می‌کنند که مقامات نظام و خانواده‌هایشان در ویلاهای باستی‌هیلز و کلارک و سفرهای تفریحی و درمانی اروپا و کانادا هستند.

سردار اصولگرایی که در کانادا ورزش می‌کند

سرداری که سابقه فرماندهی بسیج منطقه سه اصفهان، فرماندهی سپاه خوانسار، برخوار، میمنه، کاشان و فرمانده نیروی انتظامی مازندران، اصفهان و تهران بزرگ و عضویت شورای شهر تهران را در پرونده دارد، سرتیپ دوم بازنشسته مرتضی طلایی که حالا انتشار تصاویر وی در حال ورزش کنار زنان بی‌حجاب در باشگاه در کشور کانادا خبرساز شده است.

مرتضی طلایی متولد سال ۱۳۳۷ اصفهان است. او در خانواده‌ای پرجمعیت متولد شده، سه فرزند دختر دارد که ظاهرا یکی از آنها ساکن کانادا است. یکی از دختران سردار در مورد این فرمانده سابق سپاه پاسداران و سردار بازنشسته پاسدار نیروی انتظامی گفته است که او «یکی از موفق‌ترین مدیران نیروی انتظامی» بوده که «امنیت همراه حرمت» برای مردم آورده است.

اما نگاهی به نظر و سوابق سردار طلایی نشان می‌دهد که مسافر امروز کانادا در روزهای دهه ۸۰، پس از فرماندهی در نیروی انتظامی تهران بزرگ نخستین برپاکننده «گشت‌های ارشاد» است. گشت‌هایی که وظیفه برخورد با زنان بی‌حجاب در سطح شهر را برعهده داشته‌اند.

سرتیپ دو بازنشسته نیروی انتظامی در آن زمان تاکید داشت که با زنانی که برهنگی پا داشته باشند و یا کشف حجاب کنند برخورد می‌کند. حالا اما انتشار تصاویر او در حال ورزش کنار زنان بی‌حجاب در کشور کانادا، از نظراو تحقیق و تفحص در زندگی شخصی است و کار درستی نیست.

طی کردن پله‌های ترقی نظام با محدود کردن زندگی مردم

سردار عضو سابق شورای شهر تهران، فارغ‌التحصیل مدرسه طیب، حاتم بیگ و صارمیه اصفهان و کارشناسی علوم سیاسی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا و کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان، با وعده مبارزه با بدحجابی پله‌های ترقی را در نظام اسلامی طی کرد. او روزگاری خواهان برخورد با تردد حیوانات در خودرو شخصی شهروندان بود و مسئولان را سفارش به «سبک زندگی اسلامی» و دوری از «الگوهای غربی» می‌کرد.

مرتضی طلایی اینترنت و ماهواره را خطرناک دانسته و مخالف خانه‌های مجردی است. او پخش یک سریال ماهواره‌ای را موجب انحراف جوانان می‌داند. اما این سرباز ولایت که به رسانه منتشرکننده تصاویرش در کانادا گفته؛ «تمام سلول‌هایم را برای کشور و نظام می‌دهم» تاکید دارد به‌عنوان مقام رسمی و یا سفر رسمی به آمریکای شمالی سفر نکرده است و تعارضی بین باورهایش و حضور در کانادا و فیلم منتشر شده از او وجود ندارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیوند عمیق با اصولگرایان

ریاست نیروی انتظامی تهران بزرگ تنها موضوعی نیست که طلائی را در پیوند با نگاه‌های اصول‌گرایانه در ایران قرار داده است. ریاست ستاد وحدت اصول‌گرایان تهران، ریاست ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف در سال ۱۳۹۲، عضویت در شورای شهر تهران با حمایت اصول‌گرایان، کسی که شورای شهر پنجم را با استناد به یک توییت جعلی متهم به حمایت از سازمان مجاهدین خلق کرده بود و ابراهیم رئیسی را مالک‌اشتر زمانه می‌داند، پیوندهای عمیقی با جریان انقلابی و به‌اصطلاح حزب الهی در ایران دارد.

عمق این پیوند حداقل تا زمان رد صلاحیت طلائی برای انتخابات شورای شهر تهران و تایید صلاحیت پس از تهدید قالیباف به افشای ناگفته‌ها در جامعه کاملا هویدا بود. به‌خصوص وقتی در نقش حامی اصلی فرمانده سابق خود محمدباقر قالیباف، حسن روحانی را در ماجرای «حمله گازانبری به کوی دانشگاه» متهم کرد که دستور دهنده اصلی بوده و تلاش کرد رئیس مجلس فعلی را از این اتهام مبرا سازد.

مسافر کانادا درحالی‌که با انتشار پیامی اعلام کرد موضوع مهاجرت و زندگی وی در کانادا جعلی است، در گفتگو با یک رسانه داخلی تصریح کرد که زندگی خصوصی همه افراد به خودشان مربوط است. اما دراین‌خصوص که چطور به‌عنوان یکی از چهره‌های شناخته شده در طول دو دهه اخیر که نقش مستقیم برای تصویب برنامه تعرض به حریم خصوصی شهروندان داشته، چنین نظری را در مورد خود دارد، توضیح نداده است.

آقا مرتضی؛ سرباز معترض ولایت

آقا مرتضی سپاه اصفهان و فرمانده انقلابی نیروی انتظامی، پس از انتشار فیلم حضورش در کانادا ضمن اعلام سربازی ولایت، معترض شد که چرا باید مسئله شخصی افراد در فضای رسانه مطرح شود و برای سفر رفتن یا نرفتن توضیح داد. او اعتقاد دارد که زندگی خصوصی خود را می‌کند و مسائل شخصی او به کسی مربوط نیست و منتقدانش را گروهی جویای نام و شهرت می‌داند که به انقلاب و نوکر مردم و آب‌وخاک و ولایت را بی‌جهت دچار حاشیه کرده‌اند.

نکته این است که فرمانده سابق سپاه ضمن اینکه می‌گوید کشورش را با تمام عالم عوض نمی‌کند و اصرار دارد، آنجا ارزانی افشاکنندگان فیلم سفر کانادا باشد، توضیح نمی‌دهد چرا در این ‌خصوص الگوی بستگان درجه یک او و کسانی که تربیت‌شده نظام اسلامی‌اند، متفاوت است.

مسافران انقلابی غرب و آمریکا

مرتضی طلایی تنها عضو ارشد نظام و دستگاه اصول‌گرایی در ایران نیست که برای درمان، تفریح یا سفر و زندگی به  آمریکا، کانادا و اروپا سفر می‌کند و یا اقامت این کشورها را دارد.

عضو دیگر شورای شهر تهران و از حامیان اصول‌گرایی، علیرضا دبیر قهرمان سابق کشتی و رئیس فعلی فدراسیون کشتی هم درحالی‌که بر اهمیت شعار «مرگ بر آمریکا» در دی‌ماه ۱۴۰۰ تاکید دارد. گرین کارت آمریکا داشت هرچند ادعا می‌کند چون از آمریکا خوشش نمی‌آید آن را تمدید نکرده است.

رئیس سابق مجلس، رئیس سابق جمهور، رئیس سابق و اسبق قوه قضائیه، بسیاری از مدیران ارشد نظام، وزرا و مقام‌های عالی جمهوری اسلامی خود و خانواده‌هایشان طی چهار دهه گذشته هم‌زمان که شعار غرب‌ستیزی و استکبارستیزی سر داده‌اند، خود و فرزندانشان در غرب و آن‌سوی دنیا تحصیل و زندگی کرده و صاحب و خانه و فرزند شده‌اند.

نماد جهانی جمهوری اسلامی، ایستادگی برابر آمریکا و غرب بوده، حالا اما با کمک افشاء سفرها و سرمایه‌گذاری بزرگان نظام در فضای مجازی، این نماد تبدیل به یکی از تابلوهای بزرگ فریب افکارعمومی از سوی نظام شده است. همچنان که شعارهای حمایت از «تولید داخلی» نیز با انتشار عکس لوازم و ابزار الکترونیکی آمریکایی، ماشین‌های خارجی و زیورآلات گران‌قیمت غربی در زندگی حزب‌اللهی‌ها و انقلابیون تندرو، در این سال‌ها تبدیل به شوخی تلخی با شرایط دشوار مردم شده است.

مردم ایران در چهار دهه گذشته، تحت ‌تاثیر مدیریت انقلابی علی خامنه‌ای و یارانش در حالی در شرایط شعب ابی‌طالب زندگی می‌کنند که کمی آن‌سوتر مسئولان و بزرگان نظام سر سفره نظام در خانه‌های آن‌چنانی شهرک‌های باستی‌هیلز و کلارک زندگی می‌کنند، سفرهای اروپا و کانادا می‌روند، ماشین، ویلا و تفریح گران‌قیمت دارند و آقازاده‌هایشان در برخورداری بی‌حد و اندازه از ثروت‌های عمومی گوی سبقت را از یکدیگر می‌ربایند.