گروه سایبری عدالت علی به نقل از قرارگاه ثارالله: جامعه در حالت انفجار زیرپوستی است

«تجمعات در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹، ۴۸ درصد افزایش یافته و تعداد تجمع‌کنندگان نیز ۹۸ درصد رشد داشته است»

عکس از  حساب کاربری گروه سایبری عدالت علی در توییتر

یک گروه هکری موسوم به «عدالت علی»، روز چهارشنبه ۱۳ بهمن، عکس‌هایی از یک سند را در حساب کاربری توییتر خود منتشر کرده و آنها را تصویر صورتجلسه نشست قرارگاه ثارالله در تاریخ ۳۰ آبان امسال خوانده است.

قرارگاه ثارالله، وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یکی از اصلی‌ترین نهادهای سرکوب در تهران است که وظیفه حفاظت از مقرهای مهم حکومتی در پایتخت را برعهده دارد.

فرماندهی این قرارگاه به طور مستقیم با فرمانده کل سپاه پاسداران است، اما انجام این وظیفه معمولا به جانشین فرمانده کل سپاه تفویض می‌شود.

اطلاعات چندانی در باره گروه هکری عدالت علی در دست نیست، اما این گروه اندکی پیش از انتشار این اسناد، خبر از آن داد که شبکه اینترنتی سیمای جمهوری اسلامی ایران به اسم تلوبیون را هک کرده است. این گروه پیش از این هم، با انتشار فیلم‌هایی از داخل زندان‌های جمهوری اسلامی اعلام کرده بود که توانسته با هک سیستم زندان‌ها به دوربین‌های مداربسته و فیلم‌های آن دست بیابد.

براساس سندی که گروه هکری عدالت علی روز چهارشنبه منتشر کرد و بر آن مهر «خیلی محرمانه» خورده است، در نشست روز ۳۰ آبان ۱۴۰۰ گروهی از مسئولان نظامی، امنیتی، انتظامی و قضایی از رشد ۳۰۰ درصدی نارضایتی اجتماعی در یک سال گذشته خبر و هشدار داده شده است که جامعه در آستانه انفجار است.

رادیو فردا در گزارش خود خبر داده که گروه سایبری عدالت علی، متن کامل صورتجلسه نه صفحه‌ای این جلسه را در اختیار این رسانه قرار داده است.

به گزارش رادیو فردا، این جلسه به ریاست سرتیپ پاسدار حسین نجات، جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه برگزار شده و در آن نمایندگان دادستانی تهران، سازمان اطلاعات تهران، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا، اطلاعات اقتصادی بسیج، سپاه حضرت سیدالشهدا، سپاه حضرت رسول، بسیج اصناف کشور و سازمان اطلاعات سپاه حضور داشته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

براساس سند منتشر شده، محمدی از معاونت اجتماعی سازمان اطلاعات سپاه، در این نشست گفته است: «پیمایشی در جامعه صورت گرفته که نشان می‌دهد وضعیت جامعه در حالت انفجار زیرپوستی قرار دارد.»

او گفته اعتراضات در ایران بر «تورم، معوقات حقوقی، نابسامانی‌های اجتماعی و آب» متمرکز شده است.

طبق این سند، «سرهنگ کاویانی از پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا» گفته است «تجمعات در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹، ۴۸ درصد افزایش یافته و تعداد تجمع‌کنندگان نیز ۹۸ درصد رشد داشته است.»

او در تاریخ ۳۰ آبان پیش‌بینی کرده است که در چهار ماه پایانی امسال دست کم ۵۵ تجمع صنفی دیگر برگزار خواهد شد.

بیش از ۳۰۰ شهر و روستای ایران از روز شنبه تا دوشنبه، شاهد دو روز تحصن معلمان در مدارس و یک روز تجمع گسترده در خیابان‌ها بودند.

براساس سندی که گروه سایبری «عدالت علی» منتشر کرده، بحث حذف ارز ترجیحی ۴۸۰۰ تومانی، اصلی‌ترین موضوع این نشست بوده و مقاماتی از دستگاه‌های مختلف نظامی و امنیتی نسبت به تبعات غیرقابل مهار حذف این ارز و گران‌تر شدن کالاهای اساسی هشدار داده‌اند.

طبق این صورتجلسه، سرهنگ کاویانی گفته که نرخ واقعی تورم اقلام اصلی خوراکی در آبان امسال نسبت به آبان ۹۸ بین ۸۶ تا ۲۶۸ درصد بوده است.

او گفته تورم واقعی اقلام پروتئینی نظیر گوشت گوسفندی ۷۰ درصد، گوشت گوساله ۱۱۳ درصد، ماهی ۱۸۸ درصد، مرغ ۱۳۸ درصد و تخم مرغ ۱۸۶ درصد بوده است و مردم سویا و ماکارونی را جایگزین گوشت و برنج کرده‌اند.

براساس این سند، حسین نجات نیز در در جمع‌بندی نشست روز ۳۰ آبان گفته است: «مهم‌ترین موضوعی که اکنون درگیر آن هستیم، همین ارز ترجیحی است که باید حواسمان را جمع کنیم و تمرکزمان را روی آن بگذاریم.»

او افزوده است: «باید بررسی شود که دولت چه برنامه‌هایی دارد؟ پیوست اقتصادی و تبلیغاتی آن چگونه است؟ چگونه می‌توان مردم و نمایندگان مجلس را اقناع کرد.»